تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مجله دلتا

مجله دلتا

همه چیز در مورد همه چیز

تنوع آپارتمان در بازار پاییزی رهن و اجاره

رقابتی شدن بازار رهن و اجاره ملک، باعث شده تا متقاضیان مسکن در پاییز هم از بازار غافل نباشند. به‌خصوص که تب تابستانه افزایش اجاره‌بها نیز با آغاز پاییز فروکش کرده است.
رهن و اجاره ملک

مشاوران املاک می‌گویند، در مهرماه عرضه و تنوع آگهی‌های پیشنهادی رهن و اجاره ملک در آژانس‌های مسکن بیشتر شده است، اما بعضی از مالکان که موفق به واگذاری ملک خود در تابستان نشده‌اند، هنوز قیمت‌های پیشنهادی خود را پایین نیاورده‌اند.

به گزارش مجله دلتا افزایش تعداد و تنوع در متراژ و امکانات و همچنین در نرخ‌گذاری از مواردی است که در آگهی‌های پیشنهادی پاییز سال 98 به چشم می‌خورد، اما برخی مالکان بی‌توجه به افزایش عرضه نسبت به تعدیل قیمت‌های خود اقدامی نکرده‌اند. این در حالی است که سطح اجاره‌بهای پیشنهادی واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار مسکن در بسیاری از آگهی‌ها متعادل شده و بازار از التهاب دور شده است.

هم‎اکنون متقاضیان بازار رهن و اجاره ملک با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به تابستان اقدام به جست‌وجوی واحد مسکونی مورد نیاز خود می‌کنند؛ چرا که با کاهش قیمت مسکن، سطح اجاره‌بهای پیشنهادی واحدها نیز با جیب خانوارها سازگاتر شده است. با این حال هنوز برخی از آگهی‌های عرضه شده رهن کامل به بازار اجاره، با نرخ پیشنهادی گزافی نسبت به نرخ واقعی به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران عرضه شده‌اند که در مقایسه با سایر آگهی‌های مشابه، تا حدود ۲۰‌ درصد گران‌تر هستند.

مشاوران املاک به مالکان این گروه از واحدهای مسکونی توصیه می‌کنند با توجه به اتمام فصل اجاره مسکن و در حالی‌ که پیش‌بینی می‌شود که تعداد آگهی‌های اجاره در بازار، مجددا نیز افزایش یابد، بهتر است نسبت به تعدیل مبلغ رهن واحدهای خود اقدام کنند تا واحد مسکونی  آن ها سریع‌تر در بازار از سوی متقاضیان مورد درخواست قرار بگیرد؛ آن‌ها می‌گویند با توجه به شرایط رقابتی که در بازار رهن و اجاره به وجود آمده ممکن است دوره بازاریابی برای این واحدها طولانی شود و مالک نه فقط از طریق اجاره‌بها موفق به کسب سود نشود، بلکه به دلیل خالی ماندن واحد متحمل زیان مالی نیز بشود.

همچنین بخوانید:

واحدهای تجاری خالی ؛ در انتظار خریدار

هزینه‌ های ضروری برای دریافت وام خرید خانه

ارزان‌ترین محدوده تهران برای خرید خانه

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 4 آبان 1398ساعت 19:05 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 40 | |

شمشیر دو لب افزایش وام مسکن

برخی می‌کوشند تا رکود موجود در بازار مسکن را با تقویت بخش تقاضا و ارائه تسهیلات مسکن برطرف کنند، در حالی که به عقیده کارشناسان خروج از رکود منوط به توانمندسازی بخش عرضه است.
تسهیلات مسکن

یک دلیل اصلی اینکه چرا سیاست ارائه تسهیلات مسکن به متقاضیان، تاکنون با اقبال کافی روبرو نبوده؛ زمان و میزان تعیین شده ماهانه برای بازپرداخت‌‌ وام مسکن است؛ به‌طوری که این شائبه را ایجاد کرده که فقط طبقات متوسط رو به بالا توانایی بازگرداندن وام مسکن به شبکه بانکی را دارند. از این رو کارشناسان معتقدند شاید بهتر باشد که برای خروج بازار مسکن از رکود، بر توانمندسازی بخش عرضه تاکید شود.

به گزارش مجله دلتا در شرایطی بر راهکار افزایش تسهیلات برای رونق بازار مسکن تاکید می‌شود که به عقیده فعالان بخش مسکن افزایش وام  فقط در کوتاه‌مدت موجب رونق این بازار می‌شود اما در بلند مدت زمینه افزایش دوباره قیمت‌ها و تورم را  فراهم می‌کند.

غلامرضا سلامی، تحلیلگر اقتصاد مسکن با تاکید بر ناکارآمد بودن دریافت وام مسکن در خانه‌دار شدن شهروندان اظهار کرد: زمانی که خریدار برای دریافت وام، پول خود را در اختیار بانک قرار داده تا پس از یک سال آن را دریافت کند، در این مدت پول ارزش خود را از دست می‌دهد و خریدار دیگر نمی‌تواند به هدف نهایی خود که خانه‌دار شدن است برسد. در زمان رکود مشاهده می‌کنیم که قیمت مسکن در یک سال رشد 20 تا 40 درصدی را تجربه می‌کند. در این صورت خانه‌ای که در یک سال گذشته 300 میلیون تومان قیمت داشته، در یک سال به 420 میلیون تومان می‌رسد؛ اما بر سرمایه متقاضی پولی افزوده نمی‌شود که بتواند با آن خانه بخرد. او فقط خود را به بانک بدهکار می‌کند.

این تحلیلگر اقتصاد مسکن با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی‌ در عرضه مسکن گفت: به دولت پیشنهاد می‌شود که به جای ورود به حوزه تولید، الگوهای ساخت و توسعه را ارائه بدهد و به این صورت قیمت‌ها را پایین بیاورد. همچنین اکنون بهره اعتبارات بانکی در ارقامی قرار دارند که سازنده و خریدار نمی‌توانند از پس بازپرداخت آن برآیند. دولت در این خصوص هم می‌تواند برنامه‌ریزی انجام دهد تا مردم و سازندگان بنا به درآمد و سودی که کسب می‌کنند به بانک‌ها قسط بپردازند. همه این ها موانع بزرگی هستند که در بازار مسکن ایران دیده می‌شوند.

غلامرضا سلامی در پاسخ به این پرسش که عرضه‌کننده مسکن مهر بخش خصوصی بوده و اساسا آیا توانسته موفق عمل کند یا خیر، اظهار داشت: بی‌برنامگی که در مسکن مهر موج می‌زند به گردن دولت است. زیرا زمانی که دولت در هر بخش دخالت می‌کند باید پاسخگو هم باشد. در کشورهای دیگر شرکت‌های خصوصی بزرگ اقدام به ساخت مسکن‌های کوچک‌متراژ می‌کنند و آن را به افرادی که دولت معرفی می‌کند، تحویل می‌دهند. حال اجاره‌بهای آن را یا دولت می‌پردازد یا خود خریداران. اما وقتی در ایران اجازه ورود بخش خصوصی به اقتصاد داده نمی‌شود و تمام پروژه‌های بزرگ را دولت در اختیار دارد نمی‌توان انتظار موفقیت این طرح را داشت.

همچنین بخوانید:

آخرین آمار قیمت آپارتمان در تهران

اوراق تسهیلات مسکن؛ باید ها و نباید ها

میانگین قیمت خرید خانه در تهران

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 4 آبان 1398ساعت 18:54 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 38 | |

تغییر معادلات بازار مسکن با رکود تورمی

بررسی حجم معاملات طی 28 روز ابتدایی مهر ماه نشان از کاهش 67 درصدی تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن درپایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
کاهش معاملات مسکن

رشد ۲۰ درصدی حجم معاملات خرید و فروش مسکن در مهرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته در شرایطی اتفاق افتاده است که معمولا در ماه مشابه در سال‌های گذشته،با ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش معاملات مسکن روبرو بوده‌ایم.

به گزارش مجله دلتا بنابر گزارش اتحادیه مشاوران املاک تهران از آخرین وضعیت مسکن، از ابتدای مهر تا 28 مهر 97، در تهران 25 هزار و 115 قرارداد امضا شده که 11هزار و 393 مبایعه نامه و 13 هزار و 507 فقره اجاره نامه بوده است.

 36 درصد کاهش معاملات مسکن در 7 ماه

از ابتدای فروردین تا 28 مهر 97، تعداد کل قراردادهای شهر تهران 220 هزار و 957 فقره و شامل 170 هزار و 715 فقره مبایعه نامه و 111هزار و 588 فقره اجاره نامه بوده است. در مدت مشابه در سال 98 نیز، حجم معاملات انجام شده در پایتخت، 141 هزار و 223 فقره بوده است که 46 هزار و 47 فقره آن مبایعه نامه و 94 هزار و 273 فقره آن اجاره نامه بوده است. براساس آمار مذکور، از ابتدای فروردین تا 28 مهر 98، حجم کل معاملات در تهران 36 درصد کاهش داشته است که 57 درصد آن مربوط به مبایعه نامه و 16 درصد آن به اجاره نامه باز می‌گردد.

 افت معاملات کشوری در مهرماه

تازه‌ترین گزارش‌ها از افت معاملات کشوری در مهرماه حکایت دارد. طی 28 روز ابتدایی مهر 97، 105 هزار و 353 فقره معامله در کشور انجام شده است که شامل 57 هزار و 984 هزار فقره مبایعه نامه و 46 هزار و 224 فقره اجاره نامه بوده است. تا بیست و هشتمین روز مهرماه سال جاری نیز، 69 هزار و 412 فقره معامله انجام شده است که 25 هزار و 943 عدد آن مبایعه نامه و 42 هزار و 912 فقره آن اجاره نامه بوده است. براساس این گزارش شاهد افت 34 درصدی قراردادها در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم که 55 درصد کاهش در مبایعه نامه و 7 درصد افت در اجاره نامه بوده است.

 افت معاملات کشوری در شش ماهه نخست

از ابتدای فروردین تا 28 مهر 97، تعداد کل قراردادهای کشور، 826 هزار و 33 فقره بوده است که از این تعداد، 444 هزار و 188 آن مبایعه نامه و 372 هزار و 828 فقره اجاره نامه بوده است. از ابتدای فروردین تا 28 مهر سال جاری نیز، تعداد کل قراردادهای کشور 648 هزار و 83 فقره که تعداد 295 هزار و 945 فقره آن مبایعه نامه و 346 هزار و 734 هم اجاره نامه بوده است. در این بازه زمانی اول فروردین 98 تا 28 مهر 98 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، با 22 درصد کاهش قرارداد مواجه بوده‌ایم که 33 درصد آن مربوط به مبایعه نامه و 7 درصد اجاره نامه بوده است.

 

همچنین بخوانید:

تمایل موجران ؛ رهن کامل نه ؛ فقط اجاره!

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

تحرک نسبی دربازار مسکن پایتخت

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 2 آبان 1398ساعت 16:07 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 44 | |

تمایل متقاضیان به خرید آپارتمان‌ های زیر قیمت

با کاهش چشمگیر معاملات مسکن در شهریورماه امسال به 2700 مورد، اکنون مناطق میانی شهر تهران، کانون خرید و فروش به‌ ویژه در محدوده آپارتمان زیر قیمت است.
آپارتمان زیر قیمت

در حالی که از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۶ معمولا ماهانه  ۱۲ تا ۱۶ هزار معامله مسکن در شهر تهران انجام شده، اما اکنون معاملات به کمترین میزان خود از سال 89 رسیده است و عمده خرید‌ و فروش‌ها در محدوده مربوط به آپارتمان زیر قیمت است.
به گزارش مجله دلتا؛ در شرایطی که چهار میلیون واحد مسکونی در تهران  وجود دارد، در شهریورماه امسال  فقط 2700 مورد قرارداد و عمدتا در مناطق میانی ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۷، ۸ و ۱۴ امضا شده است. به دلیل کمبود نقدینگی متقاضیان، تمرکز این معاملات بر آپارتمان های زیر قیمت بوده است.

نرخ پیشنهادی آپارتمان‌های زیر قیمت در تهران ـ
مهرماه ۹۸
محلهمتراژسن بناقیمت (تومان)
سعادت‌آباد – پاکنژاد۶۰ مترنوسازیک میلیارد و ۵۸۰ میلیون
فردوس غرب۸۵ مترنوسازیک میلیارد و ۲۰۰ میلیون
نیاوران ۵۸ متر۶ سال فول امکانات۹۸۰ میلیون
دریاچه چیتگر۶۴ مترنوساز۷۰۵ میلیون
جیحون۵۵ مترنوساز۵۱۵ میلیون
تهرانپارس ـ بلوار  شاهد۷۲ مترنوساز۸۷۰ میلیون
تهرانپارس ـ اسفندانی۵۶ متر۳ سال۶۷۲ میلیون
نارمک ـ هلال احمر۸۰ متر۳ سال۹۸۵ میلیون
پونک۶۵ متر۱۶ سال فول  امکانات۷۷۰ میلیون
جنت‌آباد۸۰ متر۱۴ سال فول امکانات۹۱۰ میلیون
پیروزی۳۷ مترنوساز فول امکانات۴۱۰ میلیون
بریانک۵۶ متر۳ سال فول امکانات۴۶۰ میلیون

آپارتمان زیر قیمت در مناطق مرکزی تهران

به گفته مشاوران املاک، سرمایه گذاری از مناطق شمالی تهران خارج شده است. با وجود فشار تقاضای مصرفی در جنوب تهران نیز، به دلیل تمرکز واحد های کوچک در این مناطق و تقاضای بی‌شمار برای این واحد ها، مالکان بر قیمت پیشنهادی خود اصرار دارند؛ از این رو تعداد قرارداد ها در مناطق جنوبی پایین است. توان پایین خرید متقاضیان را می‌توان علت دیگری برای قفل شدن بازار مسکن در مناطق جنوبی تهران دانست.
عمده قرارداد های خرید و فروش در محدوده مربوط به آپارتمان زیر قیمت، در مناطق میانی شهر منعقد شده است. شهریورماه امسال واحدهای ۳۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان با سهم ۳۷ درصدی از معاملات، بالاترین توزیع فراوانی از نظر ارزش هر واحد مسکونی در تهران را به خود اختصاص داده‎اند. هم‌چنین ۵۲ درصد قرارداد ها در واحد های ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان منعقد شده است.

بیشترین نرخ رشد قیمت مسکن

مناطق ۱۱، ۱۶، ۱۷، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ به ترتیب بیشترین نرخ رشد قیمت مسکن شهر تهران در شهریورماه امسال را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین قیمت مسکن در این مناطق ۷.۴ میلیون تومان است که بیشترین نرخ مربوط به منطقه ۱۱ با میانگین هر متر مربع 9 میلیون و 500 هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۲۰ با میانگین 6 میلیون و 600 هزار تومان در هر متر مربع تعلق دارد.

 زیر قیمت
شهریورماه سال گذشته مناطق ۵، ۲، ۱، ۹، ۱۳ و ۴ به ترتیب بالاترین میزان رشد قیمت سالانه را تجربه کردند. سال ۹۷ معمولا در هر ماه مناطق ۵ و ۱ پیشتاز تورم ملکی در پایتخت بودند؛ در حالی که شهریورماه امسال منطقه یک با ۳۹ درصد افزایش قیمت سالانه، کمترین نرخ رشد را در بین 22 منطقه شهر تهران به خود اختصاص داد.

آمار نشان می‌دهد که تورم ملکی در پایتخت از شمال به جنوب جابه‌جا شده اما پس از  افت قیمت مسکن در تهران طی دو ماه اخیر، نرخ رشد در مناطق جنوبی نیز در مرداد و شهریور متوقف شده است.

همچنین بخوانید:

بازار مسکن ؛ خداحافظ قیمت‌ های نجومی

بازار راکد ؛ کاهش قیمت مسکن ادامه دارد

رشد جمعیت در گرو کاهش قیمت مسکن

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 2 آبان 1398ساعت 15:52 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 37 | |

ریزش پیش‌بینی نشده قیمت مسکن؛ چرا؟

روند ریزش قیمت مسکن در ماه‌های گذشته متاثر از عوامل متعددی مانند وضعیت اقتصاد کلان، بازارهای سرمایه‌ای و تحولات منطقه‌ای است و کارشناسان چهار دلیل اصلی برای آن برمی‌شمرند.
ریزش قیمت مسکن

ریزش قیمت مسکن از تابستان امسال، افراد بسیاری را به پرسش واداشته است که به چه دلیل، بعد از اردیبهشت‌ماه امسال با بالاترین میزان رکود تورمی، قیمت مسکن روند کاهشی به خود گرفته است. کارشناسان چهار دلیل را برای این پرسش عنوان می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا ؛ به دلایلی که کارشناسان از آن‌ ها به چرایی افت قیمت مسکن در پایتخت پاسخ می‌دهند؛ رخ‌دادهای منطقه‌ای و سوددهی مطلوب بازار بورس اضافه شده است. در کنار این موارد؛ کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی و همچنین کاهش انتظارات تورمی نیز از افسارگسیختگی بازار مسکن کاسته است.

به گفته فعالان بازار مسکن، نبود انتظار تورمی در بین سرمایه‌گذاران، عدم اشتیاق آن‌ ها برای خرید ملک را در پی داشته و کاهش قیمت اسمی مسکن را در پی داشته است. به‌طوری که اکنون سرمایه‌گذاران نه فقط منتظر جهش قیمت‌ها نیستند، بلکه پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت‌ها را نیز دارند.

رخداد های اخیر منطقه‌ای نیز به‌عنوان یک عامل خارجی باعث شده تا اذهان مردم نسبت به آینده نامطمئن باشد؛ چرا که به گمان آن‌ها در چنین شرایطی، قابلیت نقدشوندگی مسکن با دشواری روبرو بوده و  از این رو، سرمایه گذاری ملکی در این زمان، انتخاب نادرستی خواهد بود.

از طرف دیگر، کارشناسان معتقدند: سوددهی بالای بازار بورس در چند ماه اخیر سبب جذب سرمایه بسیاری به این بازار شده است. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند نقدینگی خود را به جای بازار املاک، وارد بازار پول و سرمایه کنند که نرخ سوددهی بالاتری دارد.

کاهش توان خرید متقاضیان مصرفی و خروج آن‌ ها از دایره معاملات، عامل مهم دیگری است که مانع از ورود خریداران به بازار و در نتیجه کاهش میزان معاملات و کاهش قیمت اسمی مسکن شده است. این دسته از خریداران به دلیل عدم افزایش سقف تسهیلات به‌رغم افزایش نجومی قیمت مسکن در سال گذشته، با کاهش شدید توان خرید مواجه شده‌اند.

کارشناسان و فعالان بازار مسکن با توجه به این چهار عامل، روند بازار و ریزش قیمت مسکن در ماه‌ های آینده را  به مجموعه عوامل بیرونی مانند وضعیت اقتصاد کلان، سایر بازارهای سرمایه‌ای، تحولات منطقه‌ای و … در ضمن برخی سیاست‌ های بانکی مثل تغییر سقف افزایش تسهیلات خرید مسکن مربوط می‎دانند.

همچنین بخوانید:

بازار مسکن ؛ خداحافظ قیمت‌ های نجومی

بازار راکد ؛ کاهش قیمت مسکن ادامه دارد

رشد جمعیت در گرو کاهش قیمت مسکن

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 1 آبان 1398ساعت 16:22 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 36 | |

دو قطبی قیمت در آگهی فروش آپارتمان نوساز

اگرچه در بازار مسکن تهران، واحدهای مسکونی چند سال ساخت بیشترین میزان خرید و فروش را داشته، اما آپارتمان‌های نوساز نیز برای رقابت آماده شده‌اند.
آگهی فروش آپارتمان

بررسی اجمالی آگهی فروش آپارتمان در سطح پایتخت نشان می‌دهد که بازار آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده به لحاظ قیمتی به دو نیمه تقسیم شده است.

به گزارش مجله دلتا در حالی که کاهش قیمت مسکن در چند ماه گذشته، مالکان واحدهای مسکونی نوساز را راضی به عقب‌نشینی از قیمت پیشنهادی خود نکرده بود، اکنون نگاهی به آگهی‌های مشاوران املاک می‌گوید که برخی از مالکان نسبت به قیمت‌ها انعطاف نشان داده‌اند. این در حالی است که تا چند هفته قبل با آغاز تخلیه تدریجی حباب قیمت مسکن در برخی از گروه‌ های سنی ملک، فروشندگان آپارتمان‌ های نوساز همچنان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کردند و کانون عرضه آپارتمان‌های گران‌تر از قیمت مورد انتظار، همین املاک نوساز و کلید نخورده بود.

اکنون روند کاهش قیمت از گروه سنی  املاک تازه‌ساز آغاز شده است و بازار در شرایطی است که دامنه کاهش قیمت به نیمی از آپارتمان‌ های نوساز عرضه‌ شده رسیده است. نیمی از واحدهای کلیدنخورده موجود در بازار مسکن با قیمت کاهش‌ یافته نسبت به ابتدای تابستان عرضه شده و در عین حال نیمی از آپارتمان‌ های موجود در بازار نیز با قیمت‌های بیش از بهای مورد انتظار و ارزش واقعی ملک قیمت‌گذاری شده‌اند.

تا سه ماه گذشته قیمت پیش‌فروش آپارتمان در منطقه پاسداران برای تحویل یک تا دو سال آینده مترمربعی ۲۸ میلیون تومان بود و واسطه‌ ها مدعی بودند که این قیمت با بهای آپارتمان نوساز آماده حدود چهار میلیون تومان اختلاف‌ قیمت دارد. این در حالی است که اکنون پس از یک دوره کاهش قیمت، بهای فروش آپارتمان نوساز آماده تحویل در پاسداران حدود ۲۹ میلیون تومان در هر مترمربع است.

از این جنس واحد ها که قیمت پیشنهادی فروش آنها کاهش چشمگیری نسبت به یکی دو ماه قبل پیدا کرده است در بازار مناطق لوکس و گران‌قیمت تهران کم نیست و این موضوع حاکی از ادامه روندی است که در بازار مسکن شکل گرفته است؛ روندی که طی آن مناطق مختلف تهران به‌ویژه مناطق شمالی پیشتاز کاهش قیمت شده‌اند.

فروش آپارتمان

همچنین بخوانید:

واحدهای تجاری خالی ؛ در انتظار خریدار

هزینه‌ های ضروری برای دریافت وام خرید خانه

ارزان‌ترین محدوده تهران برای خرید خانه

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 1 آبان 1398ساعت 15:38 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 45 | |

مسکن مهر پرند گرفتار افزایش هزینه‌ ها

قیمت نهاده‌های ساختمانی و مشکلات زیربنایی و روبنایی فقط بخشی از مشکلات مسکن مهر است که گفته می‌شود با چالش بزرگی به نام افزایش هزینه‌ها مواجه شده است.
مشکلات مسکن مهر

براساس برنامه، واحدهای مسکن مهر پرند در نیمه اول سال 98 باید به متقاضیان تحویل داده می‌شد، اما حالا آخرین‌ گزارش‌ها از مشکلات مسکن مهر شهر جدید پرند می‌گوید، ۲۰ هزار واحد معطل نصب وسایل ضروری، انشعابات و زیرساخت‌ ها هستند.

به گزارش مجله دلتا اگرچه در شش ماهه ابتدایی سال 98 تقریبا ماهانه، هزار واحد تحویل متقاضیان مسکن مهر شده، اما بنا به گفته مدیران اجرایی، این پروژه، مسکن مهربه دلیل تحولات اقتصادی سال ۹۷ ، با چالش بزرگی به نام افزایش هزینه‌ ها مواجه شده است.

مشکلات مسکن مهر و تامین نقدینگی

گفته می‌شود تکمیل مسکن مهر پرند به حدود ۴۰۴ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که از این رقم ۷۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات، ۱۹۵ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و تهاتر بایستی تامین اعتبار شود.

از موانع دیگر تسریع پروژه، عدم پرداخت مالی خریدارانی است که صرفا به قصد سرمایه‌گذاری در پرند آپارتمان خریداری کرده‌اند. این متقاضیان غیر موثر حتی در فراخوان برای تعیین تکلیف واحد ها حضور نداشته و بسیاری از آن ها نیز ۷۰ درصد اولیه مبلغ پروژه را پرداخت و نسبت به پرداخت بقیه آن اقدامی نکرده‌اند.

بر اساس تفاهم شرکت عمران شهر جدید پرند با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت متروی تهران برای دو خطه کردن قطار حومه‌ای و آوردن مترو به شهر پرند، این شرکت باید مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان به متروی تهران و ۱۳۵ میلیارد تومان به راه‌آهن جمهوری اسلامی به نیابت از دولت پرداخت کند.

محوطه‌سازی و آماده کردن خیابان‌ها نیازمند ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی است و از آنجا که شرکت عمران شهر پرند یک شرکت هزینه-درآمد است، مجاز است زمین‌های شهر را به صورت نقدی یا تهاتر در قبال تعهدات‌ خود واگذار کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت در سال ۹۷ کل بودجه پیش‌بینی شده را محقق و حدود ۴۴ مدرسه، ۱۰۰ هکتار پارک، مسجد و کلانتری احداث کرده‌ است.

همچنین بخوانید:

واحدهای تجاری خالی ؛ در انتظار خریدار

کاهش قیمت خانه و بی تفاوتی خریداران

اعلام قیمت میلیونی واحد های طرح ملی مسکن

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,مجله دلتا ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 1 آبان 1398ساعت 15:30 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 45 | |

جنوب تهران ؛ مقاوم در برابر کاهش قیمت مسکن

با خروج سرمایه‌گذاران از بازار مسکن، واکنش این بازار در مناطق مختلف شهر تهران به کاهش قیمت مسکن متفاوت بوده است.
کاهش قیمت مسکن

هر چند قیمت مسکن از ابتدای تابستان امسال روند کاهشی داشته و هم‌اکنون به سطح اسفندماه سال گذشته بازگشته است، اما واکنش مناطق مختلف پایتخت به  قیمت‌ها متفاوت بوده است. ریشه کاهش قیمت مسکن در تهران را می‌توان در خروج متقاضیان سرمایه‌گذاری از بازار معاملات جست‌وجو کرد.

به گزارش مجله دلتا مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک، به تازگی اظهار داشته است: اسفندماه ۹۷ میانگین قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه یک تهران، متری ۲۴ میلیون تومان گزارش شده و در ماه‌های پس از آن به میزان بیشتری افزایش پیدا کرده و در تیرماه امسال به متری ۳۰ میلیون تومان رسیده است. هم‌اکنون مجددا متوسط قیمت در این منطقه ۲۴ میلیون تومان شده که این مسئله نشان می‌دهد متقاضیان سرمایه‌گذاری از بازار مسکن خارج شده اند.

روند کاهش قیمت مسکن در جنوب تهران

با توجه به اینکه با ۲۷۸۷ مورد قرارداد های خرید و فروش آپارتمان شهر تهران در شهریورماه، سهم هر منطقه به طور میانگین ۱۲۶ قرارداد می‌شود؛ در مناطق یک و سه تعداد معاملات تقریبا به همین میزان بوده اما در مناطق ۹، ۱۲، ۱۳، ۱۶ تا ۲۲ تعداد قرارداد ها کمتر از سایر مناطق است. این موضوع نشان می‌دهد، توان متقاضیان در جنوب شهر به قیمت‌ ها نمی‌رسد. در بعضی محله‌های نیمه جنوبی تهران قیمت‌ های پیشنهادی در حال افزایش است. بنا به گفته قلی‌خسروی؛  پیش‌بینی می‌شود که بازار مسکن در نیمه دوم سال 98 به سمت کاهش نسبی قیمت در مناطق میانی و جنوبی حرکت کند اما افت در این دو محدوده نسبت به سایر مناطق پایتخت، بسیار آرام خواهد بود و ممکن است در بعضی محله‌ها که عرضه کمتر از تقاضا است قیمت‌ها اصلا پایین نیاید.

عمده معاملات در مرکز تهران انجام می‌شود

گزارش‌های میدانی گویای آن است که فشار تقاضای مصرفی در مرکز و جنوب تهران، بیشتر از شمال شهر است، اما عمده معاملات مسکن در شش منطقه میانی تهران روی داده است. با تراکم خانوار های متوسط در محدوده میانی شهر و وجود تقاضا، قیمت مسکن در این مناطق مقداری کاهش یافته است. هرچند که اعداد و ارقام حاکی است که این محله‌ها کانون خرید و فروش محسوب می‎شوند، اما در این بخش‌ ها نیز اغلب مشتریان در پی واحد های زیر قیمت هستند.

همچنین بخوانید:

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

هزینه‌ های ضروری برای دریافت وام خرید خانه

تحویل مسکن مهر تهران تا سال 99

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 1 آبان 1398ساعت 15:20 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 26 | |

تسهیلات جدید بانک مسکن با نرخ 2 درصد

براساس طرح «۲و۱» بانک مسکن، همزمان با سپرده­ گذاری با حداقل سپرده مشخص، در ازای درصدی از مبلغ سپرده، تسهیلات میان­ مدت (به مدت 60 ماه) به فرد سپرده‌گذار پرداخت می­ شود.
تسهیلات جدید بانک مسکن

براساس طرح «۲و۱» و تسهیلات جدید بانک مسکن، حداقل مبلغ لازم برای سپرده‌گذاری در این طرح ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است و سقف تسهیلاتی که یک فرد با تشکیل حساب در قالب طرح «۲و۱» می‌تواند هم زمان با سپرده­ گذاری، از بانک مسکن دریافت کند نیز معادل ۸۵ درصد میزان سپرده و تا حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش مجله دلتا شرایط مذکور به این معنا است که اگر مبلغ سپرده بیشتر از ۲۳۵ میلیون تومان باشد، آن فرد بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نمی‌تواند دریافت کند.

در این طرح، نرخ سود سپرده­ گذاری به شکل نرخ سود علی­ الحساب سالانه معادل دو درصد است که همانند سایر سپرده ­های کوتاه ­مدت عادی محاسبه و به حساب مشتریان پرداخت می­‌شود. همچنین نرخ سود تسهیلات نیز رقمی برابر با یک درصد سالانه است.

در طرح «۲و۱»، یک سپرده‌­گذار می ­تواند نرخ سود سپرده‌گذاری و تسهیلات مربوطه را همزمان دریافت کند، تسهیلاتی که در چارچوب طرح «۲و۱» به مشتریان پرداخت می­ شود، تسهیلات مرابحه است؛ به این معنا که یک کالا یا خدمات با قیمت مشخص فروخته می­ شود و اقساط آن از خریدار دریافت خواهد شد.

تسهیلات مرابحه برای خرید کالا همچون مسکن، خودرو و … و همچنین خرید خدمات همچون سفر‌های زیارتی و سیاحتی، شهریه مدرسه یا دانشگاه و مواردی از این دست پرداخت می­‌شود که تسهیلات­ گیرنده لازم است در هر ماه نسبت به پرداخت اقساط معین تسهیلات اقدام کند.

طبق اعلام بانک مسکن، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات طرح «۲و۱»، حداکثر ۶۰ ماهه تعیین شده است و تسهیلات­ گیرنده در عین حال می‌تواند در قرارداد خود، مدت زمان کمتری را برای بازپرداخت کامل تسهیلات، اعلام کند.

در طرح «۲و۱» بانک مسکن، سپرده فرد سپرده‌گذار به عنوان وثیقه تسهیلات توسط بانک پذیرفته می­ شود و در مدت بازپرداخت تسهیلات، نسبتی از سپرده به تسهیلات، به عنوان سپرده مسدودی نزد بانک به عنوان وثیقه قرار می­ گیرد. این نسبت به شکل ۱۰۰ به ۸۵ است به این معنا که اگر فرد سپرده ­گذار در ازای ۱۵۰ میلیون تومان سپرده­ گذاری، ۸۵ میلیون تومان تسهیلات مرابحه در قالب این طرح از بانک مسکن دریافت کرده است، ۱۰۰ میلیون از کل ۱۵۰ میلیون تومان سپرده آن فرد، به عنوان وثیقه تسهیلات، تا انتهای مراحل بازپرداخت کامل تسهیلات، نزد بانک مسدود خواهد ماند.

تسهیلات جدید بانک مسکن هم به سپرده­ گذار و هم به بستگان درجه یک او همچون پدر، مادر، همسر و فرزند قابل پرداخت است. بانک مسکن در عین حال برای ارایه تسهیلات به مشتریان حقوقی خود، امکان استفاده از امکانات طرح «۲و۱» از سوی کارفرمایان برای کارمندان شرکت­‌ها را نیز فراهم کرده است. در این خصوص، برای اشخاص حقوقی، بر اساس نظر و درخواست سپرده‌گذار، تسهیلات به شخص حقوقی و اشخاص حقیقی زیرمجموعه و تحت پوشش شخص حقوقی پس از احراز تحت پوشش بودن شخص معرفی شده از طریق اخذ مدارک مثبته از جمله تصویر قرارداد استخدامی، لیست بیمه، فیش حقوقی و … قابل پرداخت خواهد بود.

هر فرد حقیقیِ مجاز به اخذ تسهیلات (اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی شخص حقوقی و یا بستگان درجه یک اشخاص حقیقی) در قالب این طرح می‌تواند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با رعایت سایر شرایط و ضوابط از تسهیلات استفاده کند. در دستورالعمل اجرای طرح «۲و۱» آمده است، افتتاح حساب به نام اشخاص حقوقی و توثیق سپرده نزد بانک به نفع اشخاص زیرمجموعه یا خود شخص حقوقی، صرفاً در صورت پیش‌بینی موضوع در اساسنامه شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین بخوانید:

اعلام قیمت میلیونی واحد های طرح ملی مسکن

کاهش چشمگیر معاملات مسکن در تهران

تغییر مسیر بازار مسکن ؛ آری یا خیر؟

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 1 آبان 1398ساعت 15:13 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 28 | |

کوچک‌ متراژ های پرمشتری

بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران به دلیل رکود تورمی که از سال 97 آغاز شده، دست متقاضیان بسیاری را به سمت آپارتمان‌های کوچک‌متراژ دراز کرده است.
رهن و اجاره آپارتمان در تهران

با وجود کسادی معاملات در بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران ، متقاضیان املاک ۴۰ تا ۶۰ متر مربعی در مناطقی از پایتخت که عرضه این املاک در آن‌ها بیشتر است، درپی آپارتمانی با قیمت مناسب هستند.

به گزارش مجله دلتا از سال گذشته با جهش ناگهانی اجاره‌بها، تقاضای اجاره واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ در بین متقاضیان افزایش یافت و گروهی از مستاجران به ویژه زوج‌های بدون فرزند، ناچار به نقل مکان به آپارتمان‌های کوچک‌تر شدند. بر همین اساس، تقاضای رهن و اجاره آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی در بازار اجاره مسکن همچنان قابل توجه است و بستر کثرت تقاضا در مناطق 7، 10، 13، 14 تهران را که از جمله مناطق ساخت و سازهای کوچک‌متراژ هستند به وجود آورده است.

در تابستان سال جاری علاوه بر مستاجران واحدهای مسکونی کوچک که به جابه‌جایی ملکی تمایلی نداشتند و ترجیح آن‌ها بر توافق با موجر کنونی خود برای یک سال سکونت دیگر بود، مستاجرانی که سال اول باجاره نشینی را طی کرده اند نیز در بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران در پی واحد اجاره ای کوچک‌متراژ بوده اند.

با اینکه کاهش توان خرید مردم و همچنین خروج سرمایه گذاران از بازار مسکن، در یکی دو ماه گذشته موجب شکست حباب قیمتی و همچنین روند نزولی قیمت مسکن شده است، اما هنوز اغلب متقاضیان اجاره املاک کوچک‌متراژ در پی یافتن ملکی با حداقل هزینه سکونت هستند. از آنجا که عرضه آپارتمان‌‌های کوچک‌متراژ در مناطق مناطق 7، 10، 13، 14 تهران با قیمت مناسب صورت می‌گیرد؛ املاک این مناطق با توان مالی متقاضیان چنین متراژی تناسب بیشتری دارد.

پرس‌وجو از آژانس‌های املاک فعال در سطح پایتخت نشان می‌دهد که  یک آپارتمان 50 متری در نبرد جنوبی، خیابان آقاجانلو با ودیعه 85 میلیون تومان و اجاره ماهانه 150 هزار تومان واگذار می‌شود. در محله خواجه نظام، خیابان ماندگار نیز آپارتمان 45 متری با ودیعه 40 میلیون تومان و اجاره ماهانه 800 هزار تومان، در پوشه آگهی‌های املاک قرار دارد.

موضوع :
برچسب ها : خبر,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1398ساعت 14:54 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 29 | |


صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 صفحه بعد