به گزارش مجله دلتا اصرار مالکان به افزایش اجاره بها مطابق هر سال منجر به خالی ماندن بسیاری از آپارتمان‌های اجاری آن‌ها در تابستان امسال شد. از این رو موجران ناگزیر شدند در آذرماه از افزایش حبابی اجاره‌بهای خود صرف‌نظر کرده و به نرخ‌های معقول‌تری که با توان مستاجران هماهنگی دارد،‌ بازگردند.

رصد قیمت‌های پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی عرضه شده در بازار مسکن در پاییز 98 حکایت از آن دارد که در بازار پاییزی حباب اجاره‌بهای پیشنهادی به تدریج در حال تخلیه است و نرخ‌ها روند نزولی در پیش گرفته اند.

آگهی‌های پیشنهادی اجاره پاییزی محله‌های مصرفی منطقه یک تهران، میانگین بهای رهن کامل آپارتمان با امکانات کامل و میانسال بین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرده است. این در حالی است که بسیاری از موجران تا دو، سه ماه پیش تصور می‌کردند می‌توانند واحدهای خود را به بهایی بیشتر و بعضا تا رهن هر متر مربع ۴ میلیون تومان نیز به مستاجران واگذار کنند.

بهای رهن کامل آپارتمان‌های بدون امکانات در محله‌های مصرفی منطقه یک نیز که اغلب سن بنایی بیش از ۱۵ سال دارند، تقریبا هر متر مربع ۲ میلیون تومان تعیین شده است و البته با توجه به رکود حاکم بر بازار اجاره به دلیل افت قدرت خرید، همین قیمت‌های پیشنهادی نزدیک به استطاعت مستاجران نیز در بسیاری از موارد سبب نشده زمان به اجاره رفتن ملک کاهش یابد و صف موجران در انتظار یافتن مستاجر به سرعت کوتاه شود.

با نگاه مناطق دیگر تهران به منطقه یک و پیش گرفتن رفتار معاملاتی مشابه، این انتظار می‌رود که در آینده تخلیه حباب اجاره به مناطق دیگر هم سرایت کند. برای اطلاعات بیشتر از قیمت اجاره خانه در تهران اینجا کلیک کنید.