تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مجله دلتا

مجله دلتا

همه چیز در مورد همه چیز

چرا کاهش قیمت مسکن متوقف شده است؟

نشانه‌های بسیاری حاکی از احیای به نسبت جزیی بازار مسکن در کنار توقف کاهش قیمت‌ها در مهرماه امسال است. مقطعی یا ادامه‌دار بودن این روند به علل متفاوتی همچون بازار ارز، هزینه‌های ساخت و ساز و ...بستگی دارد.
احتمال کاهش قیمت مسکن

افت شدید معاملات مسکن در ماه‌های مرداد و شهریور و رسیدن تعداد معاملات شهر تهران به پایین‌تر از سه هزار مبایعه نامه موجب شد تا برخی مالکان با احتمال کاهش قیمت مسکن به واگذاری ملک خود با قیمتی کمتر از قیمت مورد نظر خود اقدام کنند تا متحمل ضرر بیشتری نشوند.

به گزارش مجله دلتا در حالی در مهرماه امسال متقاضیان مصرفی با احتمال کاهش قیمت مسکن به بازار مسکن بازگشتند، اما اکنون نشانه‌ ها حاکی از توقف روند رو به کاهش قیمت مسکن است.

درباره توقف کاهش قیمت مسکن علل متفاوتی مطرح شده است میزان عرضه پایین مسکن با خروج سرمایه‌گذاران و همچنین سازندگان و فروشندگانی که عجله‌ای برای فروش ندارند و در انتظار جهش دوباره قیمت‌ها هستند یکی از دلایل آن است.

از دیگر دلایل توقف تورم منفی مسکن، واکنش بازار به تقاضا برای خانه‌ های کم‌متراژ در شهریور ماه بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که حساسیت متقاضیان آپارتمان‌ های کم‌متراژ با قیمت مناسب بیشتر بوده است که به محض مشاهده افت قیمت مسکن، به بازار بازگشته اند.

تغییر مسیر خریداران مسکن به سمت واحد های چند سال ساخت، با ارائه اوراق تسهیلات مسکن، تمایل آن‌ها را به خرید  این گروه از واحد های مسکونی  افزایش داده است. البته از آنجا که میانگین قیمت آپارتمان‌ های قدیمی‌ساز پایین است، نوسان افزایشی قیمت مسکن در مهر ماه نیز در این زمره محدود بوده است.

ثبات نسبی بازار ارز در ماه گذشته عامل دیگر توقف کاهش قیمت مسکن در مهر ماه است. طی ماه‌های تابستان در بازار مسکن شاهد تاثیر کاهش قیمت ارز بودیم و اکنون آمارهای وضعیت مسکن در اولین ماه پاییز منعکس‌کننده ثبات بازار ارز است که به شکل ثبات قیمت مسکن در بازار قابل مشاهده است.

هزینه‌های ساخت و قیمت فروش نوساز ها در بازار نیز یکی دیگر دلایل این توقف است. سازندگان می‌گویند، در ماه‌های گذشته هزینه‌های ساخت کاهش چندانی نداشته و ثابت مانده است؛ از این رو، از کاهش قیمت فروش آپارتمان‌های نوساز ممانعت می‌کنند.

علائم و شواهد موجود در وضعیت بازار مسکن مهر ماه نشان می‌دهد؛ احتمال آن وجود دارد در ماه‌ های آینده باز هم قیمت اسمی مسکن کاهش یابد. طی ماه گذشته در مناطق مصرفی بازار مسکن که بیشترین تعداد معاملات به آن ها تعلق دارد و نیز در مناطق جنوبی و بافت‌ های فرسوده، قیمت مسکن کاهش یافته است.

همچنین بخوانید:

بازار مسکن ؛ خداحافظ قیمت‌ های نجومی

بازار راکد ؛ کاهش قیمت مسکن ادامه دارد

رشد جمعیت در گرو کاهش قیمت مسکن

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 8 آبان 1398ساعت 18:22 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 43 | |

آژانس 5؛ آژانس برتر دلتا در مهر ماه 98

در جشن ماهانه هلدینگ دلتا که شنبه چهارم آبان‌ماه 98 برگزار شد آژانس 5 به عنوان آژانس برتر دلتا در مهرماه 98 معرفی شد.
جشن ماهانه دلتا

جشن ماهانه هلدینگ دلتا با حضور محمد تقوی مدیر عامل این هلدینگ روز شنبه چهارم آبان‌ماه برگزار شد. در این مراسم، آژانس دلتا 5 برترین آژانس دلتا در مهرماه 98 معرفی شد و آژانس‌های  2×2 ، 850 و 44 به ترتیب مقام‌های دوم تا چهارم را کسب کردند.

به گزارش مجله دلتا محمد تقوی ضمن اشاره به اهمیت ویژه این رویداد ماهانه از تلاش و جدیت مدیران ، مسئولان و کارکنان آژانس دلتا 5 و سایر آژانس‌ها قدردانی کرد و اظهار داشت: ظرفیت موفقیت در گروه دلتا بسیار بالا است و افتخار دلتا این است که با زیرمجموعه‌های با صداقت رفتار می‌کند.

پارسا تقوی معاون معاملاتی گروه دلتا نیز در این مراسم با صحبت در خصوص فضای رقابتی سالمی که در آژانس ایجاد شده است گفت: مهم ترین اتفاقی که اکنون در این مجموعه شاهد آن هستیم مشارکت اکثریت کارکنان در انجام معاملات به واسطه این رقابت سالم است.

دلتا 5

پوریا کهنسال، مدیر معاملات آژانس دلتا 5 نیز در جشن ماهانه دلتا در سخنانی اظهار داشت: امروز علاوه بر اینکه هلدینگ دلتا به عنوان یک برند معتبر در همه جای کشور شناخته می‌شود، نام محمد تقوی خود یک برند است.

وی ادامه داد: شغل ما که در زمره مشاغل خدماتی قرار دارد نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌کند. شاید جان افراد در دست ما نباشد، اما ما امانت‌دار دارایی آن‌ها هستیم و یک مشاور خوب می‌تواند نقش کلیدی در زندگی افراد داشته باشد. از این دریچه به حرفه خود نگاه کنیم که خدمتگزار مردم هستیم و باید با مشتریان خود صادق باشیم.

دلتا 5

در این مراسم برترین های هلدینگ دلتا در مهرماه 98 به شرح زیر معرفی شدند.

مدیران معاملات:

کهنسال، اول ؛ سیاوش، دوم؛ مهران، سوم؛ موحد، چهارم؛ شاه حسینی، پنجم

سرپرستان اول تا سوم دلتا:

نیکویی، اول؛ صدقی، دوم؛ جوزف، سوم

مشاوران اول تا سوم دلتا:

شاهی، اول؛ راد، دوم؛ فغانی، سوم

سرپرستان اول تا سوم آژانس دلتا 5 :

نیکویی، اول؛ صدقی، دوم؛ جوزف، سوم

مشاوران اول تا سوم آژانس دلتا 5 :

شاهی، اول؛ راد، دوم؛ فغانی، سوم

همچنین بخوانید:

آخرین آمار قیمت آپارتمان در تهران

واگذاری زمین دولتی ؛ راه حل وزیر برای خانه دار شدن!

جدال آپارتمان نوساز و میانسال در بازار مسکن

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 آبان 1398ساعت 17:04 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 44 | |

واحدهایی که عرضه دارند؛ تقاضا نه!

کاهش محسوس خرید و فروش آپارتمان نوساز دلایل فراوانی دارد؛ از گران شدن مصالح ساختمانی که هزینه تمام‌‍‌شده ساخت را بالا برده است، گرفته تا خرج‌تراشی بیهوده و مقرون به صرفه ‌نبودن خرید این واحدها از دید خریداران.
فروش آپارتمان نوساز

قیمت و متراژ اصلی‌ترین عواملی هستند که موجب شده‌اند تا بازار فروش آپارتمان نوساز رکود سنگینی را تجربه کند. آپارتمان‌های نوساز بیشترین تاثیر را از جهش قیمت مسکن می‌گیرند به همین دلیل، با قیمتی معمولا تا 15 درصد از واحدهایی با ویژگی‌های مشابه نظیر متراژ و امکانات، به فروش می‌رسند.

به گزارش مجله دلتا تازه‌ترین گزارش‌ها از شرایط بازار معاملات، از افت خرید و فروش آپارتمان نوساز و عدم گرایش خریداران به این نوع واحدها به ویژه در سطح پایتخت خبر می‌دهد. هر چند استقبال از خرید واحدهای تازه‌ساز که به تازگی عملیات ساختمانی آنها به پایان رسیده  و آپارتمان‌های با عمربنای صفر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است، اما حتی در این شرایط هنوز این نوع واحدها بیشترین سهم از میزان معاملات را در میان گروه‌های سنی دیگر به خود اختصاص می‌دهند.

علت افت در فروش آپارتمان نوساز

علت کاهش خرید و فروش آپارتمان نوساز را می‌توان در عدم تعدیل قیمت‌های پیشنهادی از سوی مالکان و سازندگان عنوان کرد. این در حالی است که از ابتدای تابستان سال جاری، عمده مالکان واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر و پایین تر از 10 سال، به‌منظور جا نماندن از بازار خرید و فروش، نسبت به تعدیل سطح قیمت‌های پیشنهادی و قطعی فروش واحدهای خود اقدام کرده‌اند.

در شرایطی که بخشی از مالکان و سازنده‌ها نیز قیمت‌های موردنظر خود برای فروش واحدهای مسکونی نوساز را کاهش داده‌اند، اما همچنان به‌طور کلی عمده مقاومت در برابر تعدیل قیمت از طرف عرضه آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده مشاهده می‌شود. هر چند این مقاومت نسبت به ماه‌های گذشته به‌خصوص نسبت به تابستان، قدری تخفیف یافته است، اما همچنان بیشترین تعداد فایل‌هایی که با قیمت‌های بالاتر از عرف بازار به متقاضیان خرید توصیه شده‌اند در زمره آپارتمان‌های نوساز قرار دارند. انتظار می‌رود کاهش قیمت مسکن به‌ زودی به این گروه سنی نیز سرایت کند.

فروش آپارتمان نوساز

همچنین بخوانید:

کناره گیری بساز بفروش‌ ها از معامله املاک کلنگی

خانه های بزرگ متراژ به دنبال مشتری

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 آبان 1398ساعت 16:48 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 43 | |

خط اعتباری مسکن کارگران

مسکن کارگران به عنوان قشر آسیب‌پذیر جامعه در شرایطی که قیمت مسکن به حدی رسیده است که دست این قشر را از آن کوتاه کرده، مهمترین موضوعی است که باید در اولویت قرار بگیرد.
مسکن کارگران

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات انجام شده برای «ترمیم قدرت خرید کارگران» گفت: به همین سبب درخواست اعطای یک خط اعتباری برای خرید مسکن کارگران را مطرح کرده‎‌ایم که بانک مرکزی در حال بررسی آن است.

به گزارش مجله دلتا محمد کبیری با اعلام این خبر افزود: افزایش توان خرید کارگران مهمترین دستور جلسه شورای عالی کار در نهم مردادماه بود؛ در این جلسه مقرر شد که نمایندگان کارگران و کارفرمایان پیشنهادات مکتوب خود را در جلسه بعدی ارائه ‌دهند.

براین اساس در جلسه بعدی (دوم مهرماه) مصوب شد تا هوشمند سازی شبکه‌ های توزیع تعاونی‌ های مصرف و ساماندهی تعاونی‌ های مسکن کارگری به روش‌ های نوین انجام شود.در ضمن مقرر شد کارگروه‌ های ویژه در معاونت تعاون برای اصلاح ساختار تعاونی‌های فعال و همچنین تعاونی‌ های جدید تشکیل شود.

وی درباره اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات این جلسه، گفت: با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌های خود را آماده کرده و دو پیشنهاد داشته ایم که قرار شد در جلسه شورای عالی کار نهایی شود.

وی در مورد طرح خط اعتباری مسکن کارگران گفت: در گام نخست ممکن است بانک مرکزی با درخواست خط اعتباری موافقت نکند اما پیشنهاد دوم ما این است که اگر خط اعتباری فراهم نشد، به هر میزان که جامعه کارفرمایی این سرمایه را تقبل کند ما نیز به همان میزان از طریق بانک توسعه تعاون تسهیلات اعطا کنیم.

وی گفت: در بعد مصرف نیز، پیشنهاد تهیه کارت اعتباری را ارایه کرده ایم؛ ولی اینکه خط اعتباری آن ها از کجا باشد و در نهایت با چه ترکیب و نسبتی این منابع برای ارائه به کارگران کنار هم قرار گیرد در جلسه بعدی شورای عالی کار توسط معاونت فرهنگی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی و مطرح می‌شود.

کبیری درباره جلسه بعدی شورای عالی کار و ارائه پیشنهاد، گفت: احتمالا این جلسه نیمه آبان‌ماه برگزار شود.

همچنین بخوانید:

کناره گیری بساز بفروش‌ ها از معامله املاک کلنگی

خانه های بزرگ متراژ به دنبال مشتری

قیمت آپارتمان‌ های میانسال

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 آبان 1398ساعت 16:38 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 35 | |

بازگشت خریداران مصرفی به بازار مسکن

 

تعداد چهار هزار و 29 قرارداد خرید و فروش ملک در مهرماه در شهر تهران نشان می‌دهد که تعداد معاملات در مقایسه با ماه شهریور 17 درصد رشد داشته است.
خرید و فروش ملک

به طور معمول با پایان یافتن فصل تابستان، قراردادهای خرید و فروش ملک بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، اما در مهرماه سال 98 بازار مسکن برخلاف معمول واکنش افزایشی داشته است. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق، ورود مجدد متقاضیان مصرفی به بازار با فروکش کردن هیجان تابستانی بازار مسکن باشد.

به گزارش مجله دلتا مصطفی قلی‌خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به ورود تدریجی خریداران به بازار معاملات، اظهار داشت: مسکن کالایی است که خود را با انتظارات تورمی تطبیق می‌دهد. خرید ملک و آپارتمان در زمان اوج قیمت‌ ها، آن‌چنان ضرری برای خریداران ندارد،  زیرا معمولا طی دهه‌ های گذشته نوسان های قیمت در بازار های موازی باعث شده تا سرمایه  افراد در بخش املاک محفوظ  بماند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است: علاوه بر نوسان های قیمتی ماه‌ های گذشته که به کاهش توان خرید متقاضیان و کاهش معاملات منجر شد، قرار گرفتن در ماه‌ های محرم و صفر نیز در پایین آمدن قرارداد ها موثر بوده است. از آنجا که معمولا مردم با توجه به اعتقاد دینی از خرید و فروش ملک در ماه‌های محرم و صفر خودداری می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌شود پس از ماه صفر معاملات مسکن به تدریج افزایش پیدا کند.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، به دلیل کثرت متقاضیان در مناطق میانی پایتخت، بیشترین معاملات مهرماه در این مناطق انجام شده است. انتظار می‌رود با  برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که وزارت راه و  شهرسازی ارائه کرده و برنامه‌ هایی مثل مسکن اجاره ای، بازار مسکن به سمت کاهش قیمت متمایل شود، اما نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها به پیش از جهش قیمتی مسکن بازگردد و شاهد کاهش 100 تا 200 درصدی قیمت املاک باشیم. وی افزود: تجربه نشان داده است به مقداری که قیمت مسکن در زمان رونق بالا می‌رود در زمان کسادی، پایین نمی‌آید.

 

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 آبان 1398ساعت 16:17 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 41 | |

آپارتمان های کوچک‌ و قدیمی‌ ساز در اولویت متقاضیان

تلاطم قیمت مسکن از آذرماه ۱۳۹۶ موجب  شد تا متقاضیان مسکن در سال 98 به سمت واحدهای کوچک‌تر و قدیمی‌تر  و بعضا  حاشیه شهرها سوق پیدا کنند.

مسکن در سال 98

  

طی پنج سال گذشته سهم آپارتمان‌های  ۱۶ سال به بالا در معاملات مسکن شهر تهران از ۱۴ درصد به ۲۷ درصد افزایش  یافته است. بازار مسکن در سال 98 متقاضیان بسیاری را به سمت کوچک‌متراژ ها و قدیمی‌ساز ها سوق داده است.

به گزارش مجله دلتا شهریورماه ۹۸ از مجموع ۲۷۸۷ واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران واحدهای  تا پنج سال ساخت با سهم ۴۰.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

طی سال‌های پس از ۹۲ واحد های ۶۰ تا ۷۰  متر مربع همواره بیشترین سهم را از تعداد معاملات مسکن شهر تهران را از آن  خود  می‌کردند تا این‌که آذرماه ۹۷ اولین بار این رتبه از آن واحدهای ۵۰ تا  ۶۰ متر مربع شد که نشان از کاهش توان خرید مردم دارد.

در تیرماه ۹۸ واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع  با ۱۴.۶ درصد از کل معاملات، بالاترین سهم را در توزیع فراوانی تعداد  معاملات شهر تهران بر حسب سطح زیربنای واحد مسکونی  از آن خود کردند. خانه‌  های ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع نیز به ترتیب با ۱۳.۸ و ۱۱.۹ درصد از کل  معاملات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

از نیمه مهرماه امسال بانک مسکن سقف سنی  برای دریافت تسهیلات خرید مسکن را از ۲۵ سال به ۳۰ سال افزایش داد. تا پیش  از این در تهران برای بناهای با ۲۰ سال قدمت برای مجرد ها  ۶۰ میلیون و زوج  ها تا ۱۰۰ میلیون تومان امکان ارایه تسهیلات از طریق اوراق وجود داشت. به  خانه‌های ۲۵ ساله نیز ۴۵ میلیون تومان به مجرد ها  و ۸۰ میلیون تومان به  زوج ها پرداخت می‌شد. مطابق مصوبه بانک مسکن، این سقف سنی در  حالت اول به  ۲۵ و در حالت دوم به ۳۰ سال افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند این اقدام  می‌تواند بخشی از تقاضا در بازار مسکن را به سمت این نوع آپارتمان‌ها سوق  دهد.

همچنین بخوانید:

آخرین آمار قیمت آپارتمان در تهران 

اوراق تسهیلات مسکن؛ باید ها و نباید ها 

میانگین قیمت خرید خانه در تهران 

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 آبان 1398ساعت 15:54 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 38 | |

تعدیل قیمت واحدهای کوچک ‌متراژ

آگهی‌هایی فروش املاکی که در روزهای گذشته به مشاوران املاک سپرده شده پیش بینی قیمت مسکن رو به سویی برده که مشاوران املاک از کاهش قیمت‌ها و نرمش مالکان سخن می‌گویند.
پیش بینی قیمت مسکن

پیش بینی قیمت مسکن از روند کاهشی و تعدیل حکایت دارد. نگاهی به آگهی‌های بازار معاملات مسکن در پایتخت نشان می‌دهد که تعداد آگهی‌هایی فروش تعدیل‌ شده که پیش از این به دلیل نبود متقاضی خرید و قیمت بالا شانسی در معاملات نداشته‌اند، افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا در حالی که کاهش قیمت مسکن در چند ماه گذشته، مالکان واحدهای مسکونی را راضی به عقب‌نشینی از قیمت پیشنهادی خود نکرده بود، اکنون نگاهی به آگهی‌های مشاوران املاک می‌گوید که برخی از مالکان نسبت به قیمت‌ها انعطاف نشان داده‌اند و تعدیل قیمت‌ واحدهای مسکونی ادامه دارد.

این در حالی است که پیش از این مالکان واحدهای مسکونی به دلیل تاکید بر قیمت‌گذاری گزاف بر ملک خود موفق به فروش یا رهن و اجاره آن به‌خصوص در التهاب بازار تابستان نشده بودند. اگر چه برخی از واحدهای نوساز با قیمت‌های غیرواقعی در بازار مسکن وجود دارند اما پیش‌ بینی قیمت مسکن از سوی مشاوران، از نزدیک شدن بازار به قیمت واقعی خبر می‌دهد. واسطه‌ها می‌گویند به محض آنکه قیمت‌ها واقعی شود و متقاضیان مصرفی به‌صورت مجدد به بازار ورود کنند سطح قیمت‌ها نیز تثبیت می‌شود؛ بنا بر اعلام آنها، انتظار نمی‌رود حداقل تا یک سال بعد از تثبیت سطح قیمت‌ها در بازار مسکن، قیمت آپارتمان‌ها با افزایش محسوس مواجه شود.

از آنجا آپارتمان‌های کوچک‌متراژ اولویت آخر متقاضیان با قدرت خرید پایین است، مالکان این واحدها در یک هفته گذشته با نرمش بیشتری واحدهای خود را به بازار عرضه کردند و تعداد آگهی عمده واحدهای مسکونی کوچک‌ متراژ عرضه شده به بازار بیش از سایر گروه‌های متراژی با تعدیل قیمت همراه شده‌اند.

همچنین بخوانید:

کناره گیری بساز بفروش‌ ها از معامله املاک کلنگی

خانه های بزرگ متراژ به دنبال مشتری

قیمت آپارتمان‌ های میانسال

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 4 آبان 1398ساعت 19:52 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 33 | |

طرح ملی مسکن برای دهک های بالا یا دهک های پایین؟

فاز اول ثبت‌نام متقاضیان طرح ملی مسکن در کرمان شروع شده است. این در حالی است که امکان ثبت‌نام برای کسانی که مسکن ندارند در ۱۷ شهر بزرگ وجود ندارد.  
طرح ملی مسکن

در فاز اول ثبت‌نام در طرح ملی مسکن که ثبت‌نام آن در سامانه آباد آغاز شده، برای شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، شیراز، کرمان، کرج، کرمانشاه، مشهد، همدان، یزد و تمام شهرهای جدید سهمیه منظور نشده است.

به گزارش مجله دلتا این طرح صرف‌نظر از اینکه قرار است واقعا باری را از دوش بازار مسکن بردارد یا خیر 10 شرط اصلی را برای متقاضیان مسکن ملی قرار داده است. این شروط  که از آن‌ ها می‌توان به “داشتن ۳۰ میلیون تومان پول نقد برای سپرده‌گذاری در بانک” و “توانایی پرداخت ۵/ ۱ میلیون تومان قسط ماهانه” اشاره کرد؛ با توجه به افت توان خرید مردم این سوال را ایجاد می‌کند که طرح تامین مسکن برای دهک های بالا است یا دهک های پایین؟ در این طرح، 17  شهر بزرگ که کانون التهاب در بازار مسکن هستند، حذف شده‌اند و شهرهایی در اولویت هستند که در آن‌ها چالش دسترسی به مسکن، بحران جهش قیمت و انباشت تقاضا نسبت به کلانشهرها کمتر است.

شروط طرح مسکن ملی

  • اولین شرط مربوط به فاز اول اجرای این طرح، ثبت‌نام از متقاضیان مسکن دولتی در شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر است. براساس آمارهای رسمی هم‌اکنون حدود هزار شهر کوچک با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از مجموع حدود ۱۳۰۰ شهر کشور وجود دارد.
  • براساس شرط دوم متقاضیان این واحدها و افراد تحت تکفل نباید قبلا از امکانات دولتی و نهادهای عمومی، زمین و تسهیلات وام‌مسکن و مسکن استفاده کرده باشند
  • از سوی دیگر متقاضیان باید از طریق مدارک معتبر سکونت خود در شهر محل تقاضا حداقل برای مدت ۵ سال اخیر را به اثبات برسانند؛ در واقع متقاضیان باید ‌دارای سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند.
  • طبق شرط چهارم متقاضیان باید توانایی مالی خود را برای دریافت و بازپرداخت تسهیلات این واحدها و پرداخت اقساط ماهانه وام بانکی ثابت کنند که نحوه اثبات آن مشخص نشده است.
  • در قالب شرط پنجم متقاضیان باید توانایی خود برای تامین هزینه ساخت را اثبات کنند. در این مورد نیز به صراحت مسیر اثبات این موضوع اعلام نشده است.
  • در قالب شرط ششم متقاضیان ملزم شده‌اند از همان ابتدا به سپرده‌گذاری ۳۰ میلیون تومانی در بانک اقدام کنند.
  • هفتمین شرط تعیین شده برای ثبت‌نام در این طرح آن است که متقاضیان از سال ۸۴ به بعد نباید دارای سابقه مالکیت مسکن باشند.
  • شرط هشتم تعیین شده برای این طرح، تعیین وام ۷۵ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصدی و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله به ازای هر واحد مسکونی دولتی‌ساز است.
  • در قالب شرط نهم هر فرد متقاضی در پایان فرآیند ثبت‌نام باید مبلغ ۱۲۵ هزار تومان به حساب بنیاد مسکن واریز کند.
  • شرط دهم تعیین شده برای فاز اول ثبت‌نام در طرح اقدام ملی ساخت و عرضه مسکن، توانایی پرداخت اقساط ماهانه دست‌کم یک میلیون و۵۰۰ هزار تومانی از سوی هر فرد متقاضی است؛ بر این اساس اعلام شده است که هر متقاضی باید توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی را به میزان حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشته باشد.

شایان ذکر است طرح اقدام ملی تامین مسکن به منظور خانه‌دار کردن ۶ دهک درآمدی جامعه طراحی شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ  بر ۴۰۰ هزار مسکن را به قشر های متوسط و پایین عرضه کند. از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و  ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته خواهد شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این پروژه را بر عهده‌ گرفته است.

 

همچنین بخوانید:

کناره گیری بساز بفروش‌ ها از معامله املاک کلنگی

خانه های بزرگ متراژ به دنبال مشتری

قیمت آپارتمان‌ های میانسال

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 4 آبان 1398ساعت 19:38 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 26 | |

سهم پروژه‌ های ساختمانی با کاهش درآمد شهرداری

دست‌کشیدن شهرداری تهران از فروش تراکم و ضوابط باعث شده تا در تحقق درآمدهای خود در سال جاری با مشکل مواجه شود.
شهرداری تهران

از یک طرف افزایش حقوق و دستمزد نیروی انسانی مازاد و از طرف دیگر عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده از سوی شهرداری تهران باعث شده تا سهم پروزه‌های حیاتی پایتخت در کنار پروژه‌ های عمرانی دیگر، از تخصیص بودجه بسیار اندک باشد.

به گزارش مجله دلتا در تنگنای بودجه‌ای، شورای‌ شهر تصمیم دارد از افزایش سقف بودجه شهرداری پشتیبانی کند. یکی از دلایل این اقدام به طولانی شدن دوره ساخت پروژه‌های عمرانی برمی‌گردد؛ چرا که افزایش هزینه مصالح ساختمانی و دستمزد مجریان، هزینه‌ نهایی ساخت را بالا خواهد برد. از این رو مدیریت شهری تلاش می‎کند با شناسایی منابع درآمدی جدید و بودجه غیرانقباضی به  تکمیل و تسریع پروژه‌های عمرانی پایتخت بپردازد.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به وجود مشکلات بسیار و افزایش قیمت‌ها، اظهار داشت: کاهش درآمد شهرداری تهران، فشار جدی را به بودجه عمرانی وارد کرده است و به منظور تکمیل هرچه سریعتر ساخت‌وساز ها در سطح پایتخت، مدیریت شهری باید کدهای درآمدی جدیدی را برای شهر تهران در نظر بگیرد تا منابع مالی در سال ۹۹ تامین شود.

وی افزود: لوایحی با موضوعات مختلف در حال تدوین است اما لوایح مربوط به تبدیل کاربری‌ های موقت مسکونی به تجاری – اداری، تعیین تکلیف پرونده‌ های راکد ماده ۱۰۰ و قابل وصول‌ بودن درآمد های مربوط به عوارض نوسازی است که به شورای شهر ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری برای سال آینده انقباضی نیست، افزود: پیش‌بینی می‌شود سقف بودجه سال آینده حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان تدوین شود، چراکه احتمالا رقم حقوق و دستمزد از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳هزار میلیارد تومان می‌رسد و هزینه‌های جاری نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد. سقف بودجه افزایش می‌یابد تا با کمک آن بتوانیم بودجه مناسبی را برای توسعه پروژه‌های کوچک‌ مقیاس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر داشته باشیم.

 

همچنین بخوانید:

واحدهای تجاری خالی ؛ در انتظار خریدار

کاهش قیمت خانه و بی تفاوتی خریداران

اعلام قیمت میلیونی واحد های طرح ملی مسکن

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 4 آبان 1398ساعت 19:28 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 30 | |

آیا واجد شرایط طرح ملی مسکن هستید؟

محمود محمودزاده، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان شروط لازم برای متقاضیان مشمول طرح اقدام ملی تامین مسکن را اعلام کرد.
ثبت نام مسکن

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ضمن تایید خبر ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور از نیمه آبان امسال، از سه شرط اصلی برای ثبت نام مسکن در این طرح خبر داد.

به گزارش مجله دلتا، محمود محمودزاده، جزئیات آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد و اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به صورت پایلوت آغاز شد و به پایان رسید.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن ثبت‌نام آزمایشی این طرح در استان کرمان افزود: ثبت‌نام ۱۰ استان دیگر کشور از جمله استان‌های قم، سیستان و بلوچستان، همدان، اردبیل و زنجان نیز در نیمه آبان امسال انجام می‌شود. سعی بر این است که تا پایان امسال، ثبت‌نام تمام استان‌های مشارکت‌کننده در این طرح به پایان برسد. پس از ثبت‌نام ۱۰ استان طرح اقدام ملی مسکن، ثبت‌نام دیگر استان‌های این طرح، آغاز خواهد شد.

محمودزاده در خصوص شرایط ثبت نام مسکن در این طرح نیز توضیح داد: شرایطی که در قانون ساماندهی اعلام شده جزو شروط اصلی برای افرادی است که متقاضی طرح اقدام ملی مسکن هستند. سه شرط اصلی ثبت‌نام در این طرح و بهره‌مندی از آن این است که متقاضیان متاهل باشند، سابقه استفاده از امکانات دولتی برای خرید مسکن را نداشته باشند و همچنین سابقه سکونت در شهری که تقاضای مسکن را دارند، داشته باشند؛ این‌ موارد جزو شروط اصلی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است.

گفتنی است طرح اقدام ملی تامین مسکن به منظور خانه‌دار کردن ۶ دهک درآمدی جامعه طراحی شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ  بر ۴۰۰ هزار مسکن را به قشر های متوسط و پایین عرضه کند. از این تعداد، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و  ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته خواهد شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این پروژه را بر عهده‌ گرفته است.

همچنین بخوانید:

بازار مسکن ؛ خداحافظ قیمت‌ های نجومی

بازار راکد ؛ کاهش قیمت مسکن ادامه دارد

خانه‌ کوچک 30 متری!!!

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 4 آبان 1398ساعت 19:17 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 42 | |


صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 صفحه بعد