تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مجله دلتا

مجله دلتا

همه چیز در مورد همه چیز

مسکن ملی پرند چند قیمت خورد؟

بنا بر اعلام مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند، قیمت هر متر مربع طرح ملی مسکن در شهر جدید پرند حدود ۳.۵ میلیون تومان خواهد بود.
قیمت مسکن ملی

آخرین گزارش‌ها از طرح اقدام ملی مسکن، سهمیه شهر جدید پرند را حدود ۲۶ هزار واحد اعلام می‌کند که هم‌اکنون ۵ هزار واحد با پیشرفت حدود ۵۰ درصد در حال ساخت است. قیمت مسکن ملی برای هر متر مربع حدود ۳.۵ میلیون تومان تخمین زده شده است.

به گزارش مجله دلتا به گفته محسن وطن‌خواهی، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند، هفت هزار و ۴۰۰ واحد نیز در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارد که به زودی وارد عملیات اجرایی می‌شود.

وی درباره قیمت واحدهای طرح اقدام ملی در شهر جدید پرند گفت: در شهرهای اطراف تهران، هر متر مربع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان برآورد می‌شود که ۱۰۰ میلیون تومان آن وام با نرخ سود ۱۸ درصد است و مابقی احتمالا در چند مرحله از متقاضیان دریافت می‌شود. ظرفیت استان تهران در مرحله اول ثبت‌نام نیز ۲۵۰۰ واحد خواهد بود.

محسن وطن‌خواهی، با بیان این‌ که از ۱۶ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر پرند، ۴ هزار واحد آن دارای مساله حقوقی است، گفت: حدود ۱۲ هزار واحد تا پایان سال تحویل می‌شود، البته در صورتی که مالکان این واحدها برای حل مسائل حقوقی به کارگزاری‌ ها مراجعه کنند.او افزود: اکنون به دلیل اینکه خیال متقاضیان از عدم تحویل واحد هایشان به افراد دیگر راحت است، در این خصوص تعلل می‌کنند؛ در صورتی که اگر اجرای این طرح بر عهده بخش خصوصی بود، واحد ها را به افراد دیگری واگذاری می‌کردند.

وطن‌خواهی درباره آخرین وضعیت مترو پرند اظهار کرد: مترو فرودگاه امام (ره) تا شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر در دستور کار قرار دارد. با توجه به نوسان های نرخ ارز، عملیات ساخت مترو با مشکل تامین سرمایه مواجه شد ه است اما به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. قرار بر این است که در صورت تاخیر در عملیات ساخت مترو، شرکت عمران کار خود را با قرارگاه خاتم آغاز کند.

موضوع :
برچسب ها : دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 9 آذر 1398ساعت 17:35 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 71 | |

فصل سرد ساخت و ساز در بازار مسکن

گزارش‌های ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که تعداد پروانه ساخت صادر شده تا مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.
پروانه ساخت

کاهش صدور پروانه ساخت بنا در سال 98، این سوال را به وجود می‌آورد که آیا مالکان علاقه‌ و انگیزه‌ای به ساخت و ساز ندارند یا فرآیند مشارکت در ساخت شکست خورده است. پاسخ هر چه که باشد به کاهش عرضه در بازار مسکن هشدار می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تعداد پروانه ساختمانی صادر شده تا پایان مهرماه امسال ۳۷ هزار و ۲۲۶ مورد بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته (تا پایان مهرماه ۹۷)، تعداد ۴۵ هزار و ۹۶۶ پروانه ساختمانی مسکونی صادر شده و نشان دهنده کاهش ۱۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در مدت یاد شده است.

بیشترین تعداد پروانه ساخت تا پایان مهرماه سال‌های ۹۷ و ۹۸ در ماه‌های اردیبهشت صادر شده که به ترتیب ۸ هزار و ۴۷۰ و ۶ هزار و ۶۳۵ مورد بوده است. به جز مهر ماه امسال که با صدور ۵ هزار و ۵۲۴ پروانه ساختمانی نسبت به مهر ماه سال گذشته با صدور ۵ هزار و ۲۵۶ پروانه ساختمانی،  رشد ۵.۱ درصدی داشته، در همه ماه‌های نیمه نخست امسال شاهد کاهش صدور پروانه ساختمانی در مقایسه با  ۶ ماهه نخست سال گذشته بوده‌ایم.

تعداد معاملات مسکن

بیشترین تعداد معاملات مسکن در سال 98 با ۱۲ هزار و ۳۱۷ مورد معامله در اردیبهشت‌ماه امسال رخ داده است که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته که ۱۹ هزار و ۴۴۲ مبایعه نامه به ثبت رسید و توانست بیشترین تعداد معاملات مسکن در ۸ ماهه نخست سال ۹۷ را کسب کند، کاهش ۳۶.۶ درصدی داشته است.

تعداد مبایعات مسکن

تا پایان آبان‌ماه امسال، ۴۰ هزار و ۵۸۳ مبایعه نامه امضا شده که در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته (۸ ماهه ۹۷) که این شاخص ۹۴ هزار و ۱۷ مورد بوده ، کاهش ۵۶.۸ درصدی داشته است.

رکورد کمترین مبایعات مسکن نیز در سال جاری طی ماه شهریور تعداد ۲ هزار و ۸۵۵ معامله ثبت شده که در ۱۰ سال گذشته این تعداد معامله مسکن بی سابقه بوده است. این در حالی است که در شهریور سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۳۷ معامله مسکن به ثبت رسید که درنتیجه کاهش ۷۲.۹ درصدی در آخرین ماه تابستان امسال انجام شد.

ارزش ریالی مبایعات مسکن 

ارزش ریالی مبایعات تا پایان آبان‌ماه امسال ۴۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان بوده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم به ۵۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده کاهش ۲۵.۳ درصدی است.

۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از ارزش کل مبایعات مسکن در ۸ ماهه امسال به اردیبهشت ماه تعلق دارد به جز دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال که ارزش معاملات نسبت به دو ماه نخست سال گذشته رشد مثبت داشته، از خرداد تا آبان امسال ارزش ریالی مبایعات مسکن نسبت به ماه‌های مشابه در سال گذشته رشد منفی داشته است.

موضوع :
برچسب ها : دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 7 آذر 1398ساعت 15:17 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 50 | |

اجاره آپارتمان در محله اقدسیه

اقدسیه محله شمال شرق تهران که روزگاری رد پای رجال سیاسی دوره قاجار در آن دیده می‌شد، امروز به محله ای برای ساخت آپارتمان های لوکس تبدیل شده است .
اجاره آپارتمان در اقدسیه

اقدسیه از محله‌های شمال تهران است و در همسایگی محله‌های کاشانک، دارآباد، اراج، لارک و جوز درختک قرار دارد. شهرت این محله به برج‌های بلند و لوکس آن است. قیمت ملک در محله اقدسیه به نسبت سایر محله‌های تهران بالا است، اما طرفداران این محله، حتی با بالا بودن قیمت‌ها، راهی برای سکونت در آن پیدا می‌کنند. فکر می‌کنید اجاره آپارتمان در اقدسیه چقدر تمام می‌شود؟

به گزارش مجله دلتا به‌طور معمول واحدهای زیر 100 متر مربع در این محله به سختی پیدا می‌شود و خانه‌های با متراژ زیر 100 متر هم اغلب در رده چند‌ سال ساخت‌ها قرار می‌گیرند.

اقدسیه در گذشته

نام پیشین اقدسیه قمری حصارملا و اراضی آن متعلق به صندوقدار ناصرالدین شاه بوده است. شاه این زمین‌ها را به یکی از همسران خود به نام امینه اقدس خانم می‌بخشد و کاخی در آن می‌سازد. این محله از قِبل نام همسر ناصرالدین‌شاه به اقدسیه معروف می‌شود. زمین‌های این منطقه در دوره پهلوی اول هم مانند زمان قاجار، به کشاورزی اختصاص پیدا کرد. رضا پهلوی دانشگاه افسری را در اینجا بنا کرد. بعدها با شروع پهلوی دوم و ساخت‌ شهرک صاحبقرانیه، از مساحت اراضی رفته رفته کم شد و با ورود اشراف و اعیان به اقدسیه توجه به ساخت‌وساز در این منطقه بیش از پیش تقویت شد؛ تا جایی که تا انقلاب اسلامی اثری از زمین‌های کشاورزی در این منطقه نماند. آنچه که اکنون از اقدسیه قدیم به جا مانده دهکده اقدسیه با خانه‌های یک طبقه و دیوارهای آجری و کاه‌گلی است که گفته می‌شود در گذشته محل سکونت خدمه باغ اقدسیه بوده است.

محله اقدسیه

دسترسی به محله اقدسیه

اقدسیه (موحد دانش)، سپند، فیروزبخش، امیربهادر، گلستان شمالی (قاسمی) خیابان‌های مهم این محله هستند. خیابان اقدسیه از میدان اراج در شرق آغاز شده و به سه راه اقدسیه (تقاطع خیابان اقدسیه و خیابان پاسداران) در غرب منتهی می‌شود.

محله اقدسیه در شش کیلومتری شرق امام‌زاده صالح تجریش قرار گرفته است. اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید باید بگوییم که این محله نه فقط در محدوده ترافیک قرار ندارد، بلکه با دسترسی به بزرگراه‌های امام علی، صیاد شیرازی، صدر و ارتش؛ رفت‌ و آمد شما را راحت‌تر خواهد کرد.

تا افتتاح ایستگاه متروی اقدسیه که گفته می‌شود تا پایان امسال انجام می‌گیرد، نوبنیاد و قیطریه نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این محله خواهند بود. خطوط اتوبوسرانی میدان ازگل به پایانه تجریش، میدان رسالت به میدان قدس، شهرک صدف به بلوار صبا (متروی قیطریه) و سوهانک به سه راه ضرابخانه شما را به این محله خواهند رساند.

مراکز تفریحی و ورزشی

مجموعه ورزشی نوبنیاد در این محله واقع شده و فضای سبز گسترده‌ای دارد. پارک و بوستان‌هایی از جمله شطرنج، اراج و گلزار نیز در این محله هستند. مجتمع‌های تجاری اقدسیه، مهمترین مراکز تفریحی آن به حساب می‌آیند؛ مراکزی پر از مغازه‌هایی با برندهای لوکس و خارجی و بعضا با قیمت‌های نجومی. رستوران‌‌ها و کافه‌های اقدسیه اغلب قیمت متوسط رو به بالا دارند. رستوران‎ها، اغذیه فروشی‌ها و فست‌فود‌های حاشیه خیابان پاسداران نیز فضای به یاد ماندنی برای شما فراهم خواهند کرد.

محله اقدسیه

مراکز گردشگری

خیابان صحرای غربی که هنوز فضای نیمه سنتی  خود را در میان بخش های مدرن اقدسیه حفظ کرده، یکی از پیاده‌راه‌های مناسب و چشم‌نواز این محله است. مسجد جامع اقدسیه هم بنای شاخص باقی‌مانده از قدیم است که حدودا 200 سال قدمت دارد و شکل قدیمی آن حفظ شده است.

اگر در پی نوستالژی‌های تهران هستید، موزه نقشه تهران در اقدسیه به شما کمک خواهد کرد. این موزه که سال 96 افتتاح شده با خرید نقشه‌های قدیمی تهران و ایران، تهران قدیم را به قشنگی روایت می‌کند.

مسجد امام‌حسن مجتبی(ع) جزو مسجدهای بدون گنبد و گلدسته تهران با قدمت بیش از یک قرن است. نصرالله حدادی، نویسنده کتاب «با من به طهران بیایید»، در مورد معماری سقف مسجد گفته است: «برای ساخت سقف این مسجد به رسم قدیم از الیاف خرما استفاده شده است. در قدیم سقف را به 2 روش می‌ساختند؛ یک نوع توفل بود که تخته‌های چوبی باریک 5 در تقریبا 10 سانتی‌متر و نازکی 2 میلی‌متر را با میخ می‌کوبیدند و روی آن را کاهکل و بعد گچ و گِل می‌ریختند. نوع دیگر مانند سقف این مسجد از الیاف بوریاست. ساخت سقف از الیاف بوریا در محله مولوی تهران رایج بود و تا زمانی که‌ الیاف بوریا تازه و سبز بود آن را روی سقف می‌کشیدند و به محض خشک شدن از هم باز می‌شد. بوریا را روی سقف می‌گذاشتند و روی آن گِل می‌ریختند».

قیمت ملک

ویژگی‌های شاخص این منطقه مانند آب‌ و هوای مطلوب، خوش‌نقشه بودن واحدهای مسکونی، قرارگرفتن  در شمال تهران، دسترسی به امکانات ممتاز تفریحی و گردشی موجب شده تا اجاره خانه در اقدسیه جزو ایدئال‌های مستاجران نیمه شمالی تهران باشد. در این محله به‌طور معمول واحدهای زیر 100 متر مربع به سختی پیدا می‌شود و خانه‌های با متراژ زیر 100 متر اغلب بالای بیست سال عمر دارند. قیمت ملک در این منطقه در بعضی موارد به بیش از ده میلیارد می‌رسد؛ بنابراین برای اجاره آپارتمان در اقدسیه باید حساب و کتاب صفرهای قیمت ملک را از سرتان بیرون کنید.

برای اطلاع از قیمت رهن و اجاره آپارتمان در اقدسیه اینجا کلیک کنید.

موضوع :
برچسب ها : دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 7 آذر 1398ساعت 14:17 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 65 | |

خانه کلنگی چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟

خانه کلنگی در تهران بسته به کوتاه یا بلندمدت بودن چشم‌انداز تخریب و نوسازی آن به دو طریق قیمت‌گذاری می‌شود.
قیمت خانه کلنگی
در ادبیات بازار معاملات، “کلنگی” اغلب به خانه‌هایی با سن بیش از 20 سال اطلاق می‌شود. این روزهاقیمت خانه کلنگی نقش اساسی در انتخاب متقاضیان دارد.
به گزارش مجله دلتا علاوه بر اینکه نبود نقدینگی کافی برای خرید واحدهای نوساز موجب شده تا عده بسیاری به فکر خرید آپارتمان‌های قدیمی‌ساز و ارزان قیمت بیفتند، افزایش سقف سنی پرداخت تسهیلات خرید مسکن از ۲۰ به ۲۵ سال که از چند هفته قبل اعمال شده نیز در استقبال از این نوع آپارتمان‌ها بی‌تاثیر نبوده است.
خانه کلنگی
عمده آپارتمان‌های ارزان‌ قیمت در بازار عرضه، بیش از ۲۰ سال سن دارند. قیمت‌گذاری روی واحدهای قدیمی‌ساز به دو صورت است. اگر چشم‌انداز تخریب و نوسازی برای این آپارتمان‌ها در بلندمدت وجود داشته باشد، این واحدها بازسازی و پس از آن عمدتا با نسبتی از قیمت واحد نوساز و بعضا تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از آن واگذار می‌شوند.
مالکان دیگری نیز هستند که برای ملکی که در کوتاه مدت و مثلا تا یک سال آینده، چشم‌انداز تخریب و نوسازی آنها وجود دارد، قیمت‌ بالاتری را نزدیک به قیمت زمین بر اساس میزان قدرالسهم در نظر می‌گیرند.
در آگهی‌های موجود نزد بنگاه‌ها، هر متر مربع آپارتمان بیست و چند ساله ۱۱۸ مترمربعی واقع در خیابان جنت‌آباد تهران، ۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده در حالی که در این منطقه ارزش هر مترمربع آپارتمان نوساز ۲۰ میلیون تومان است. این موضوع نشان می‌دهد که به طور معمول قیمت خانه کلنگی ۳۰ درصد ارزان‌تر از واحدهای نوساز از سوی مالکان پیشنهاد می‌شود.

 

 قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌ های 20 سال ساخت به بالا در تهران

محل

سن بنا(سال)متراژ(مترمربع)

قیمت هر متر مربع(تومان)

شریعتی ، بالاتر از سید خندان

25

71

12 میلیون و 500 هزار

نارمک، آیت

20

92

12 میلیون و 500 هزار

شهرک غرب، فاز6

25

159

22 میلیون

جنت آباد شمالی، شاهین

22

70

13میلیون و 280 هزار

جردن، نرسیده به ستاری

30

124

23 میلیون و 500 هزار

امیرآباد، کارگر شمالی

30

125

14 میلیون

کمیل، نرسیده به رودکی

20

75

7 میلیون

طرشت، حسینی

308512 میلیون و 940 هزار

تهران‌نو

20

62

8 میلیون

هروی، حسین آباد

21

121

13 میلیون و 500 هزار

 

موضوع :
برچسب ها : دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 7 آذر 1398ساعت 13:24 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 64 | |

کاپ هلدینگ دلتا در دستان آژانس 2×2 نشست

در جشن ماهانه هلدینگ دلتا که دوشنبه سوم آذرماه 98 برگزار شد آژانس 2×2 به عنوان آژانس برتر دلتا در آبان‌ماه 98 معرفی شد.
جشن ماهانه هلدینگ دلتا

جشن ماهانه هلدینگ دلتا با حضور محمد تقوی مدیر عامل روز دوشنبه سوم آذرماه برگزار و آژانس 2×2 برترین آژانس دلتا در آبان‌ماه 98 معرفی شد و آژانس‌های  850 ، 44 و 5 به ترتیب مقام‌های دوم،سوم و چهارم را کسب کردند.

به گزارش مجله دلتا محمد تقوی در این مراسم از تلاش و جدیت کارکنان آژانس‌های زیر مجموعه دلتا قدردانی کرد و اظهار داشت: دلتا همواره سرآمد بوده و با هنر مدیریت بحران توانسته است به موفقیت دست پیدا کند. همکاران مشاور، سربازان خط مقدم جبهه دلتا هستند و این مجموعه با کمک مشاوران خود به حرکت رو به جلو ادامه می‌دهد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌ها و پشتکار آژانس پیشتاز آبان‌ماه گفت: آقای مهران، مدیر معاملاتی آژانس 2×2 جوان‌ترین مدیر معاملاتی هلدینگ دلتا است و در همین مدت کوتاه همکاری او با دلتا، شاهد فعالیت‌های ارزشمند مهران بوده‌‌ایم. بارزترین خصوصیت او فکر کردن و هوشمندانه عمل کردن است.

پارسا تقوی معاون معاملاتی گروه دلتا نیز در این مراسم ضمن تقدیر از سرپرستان مجموعه دلتا گفت: امروز سرپرستانی در دلتا حضور دارند که به رغم تجربه کم و حضور کوتاه‌مدت خود، اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند. وقتی سیاست‌های اقتصادی کشور تغییر می‌کند ما نیز باید تغییراتی را در روش‌های فعالیت خود به وجود آوریم و برای خواسته‌های خود بجنگیم. همان‌طور که می‌دانید دلتا نه بر خواست یک فرد بلکه بر مبنای شایستگی افراد اداره می‌شود و از همین رو، در این مجموعه راه پیشرفت برای همه باز است.

مهران، مدیر معاملاتی آژانس 2×2  نیز با اشاره به حمایت‌های معنوی محمد تقوی گفت: رویای بزرگ خانواده دلتا نیم قرن قبل در ذهن آقای تقوی شکل گرفت و آنچه که امروز این رویا را به واقعیت بدل کرده برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار ایشان است. ما مفتخریم که امروز عضوی از این خانواده و برترین برند املاک در کل کشور هستیم.

جشن دلتا

شاه حسینی، مدیر معاملات آژانس 2×2  نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مدیر عامل هلدینگ دلتا گفت: دلتا این فرصت را برای ما فراهم کرد تا در این عرصه حضور داشته باشیم. آقای تقوی پایه گذار معاملات نوین در بازار املاک بوده‌اند که به جرات می‌توان گفت در این عرصه بی‌نظیر هستند.

جشن دلتا

در جشن ماهانه هلدینگ دلتا برترین های آبان‌ماه 98 به شرح زیر معرفی شدند.

مدیران معاملات:

سیاوش

سرپرستان اول تا سوم دلتا:

میرزایی، رتبه اول؛ جاوید، رتبه دوم؛ صوفی، رتبه سوم

مشاوران اول تا سوم دلتا:

موحد، رتبه اول؛ شاهی، رتبه دوم؛ آبتین، رتبه سوم

سرپرستان اول تا سوم آژانس دلتا 2×2 :

امینی، رتبه اول؛ فلاح، رتبه دوم؛ پویان، رتبه سوم

مشاوران اول تا سوم آژانس دلتا 2×2 :

آبتین، رتبه اول؛ ایمان و شکوریان، رتبه دو؛ مسعود، رتبه سوم

موضوع :
برچسب ها : دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 6 آذر 1398ساعت 19:50 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 60 | |

قیمت مسکن در این مناطق کاهش یافت

کاهش توان خرید و همسو نبودن تسهیلات بانکی با رشد قیمت‌ها، وضعیت مسکن را در نیمه ابتدایی سال 98 بغرنج کرد، اما آمارها حاکی از کاهش قیمت‌ها در نیمه دوم امسال است.
 
وضعیت مسکن در سال 98

با جهش قیمت مسکن در سال گذشته، نیمه ابتدای سال 98 کشش افزایش بیشتر قیمت‌ها را نداشت و وضعیت معاملات در تابستان به رکودی‌ترین حالت ممکن در دهه گذشته رسید. از اواخر شهریورماه تعداد مبایعه‌نامه‌ها، رفته رفته با افزایش جزیی روبرو شد، هرچند که ارقام نسبت به سال گذشته تا حد زیادی کمتر بود. اکنون گزارش آبان‌ماه نشان می‌دهد که وضعیت مسکن در سال 98 شرایط رو به بهبودی را تجربه می‌کند.

به گزارش مجله دلتا بر اساس آمار رسمی دفتر اقتصاد مسکن و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از قیمت مسکن، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در 22 منطقه تهران با کاهش 1.8 درصدی به 12 میلیون و 617 هزار تومان در آبان‌ماه امسال رسیده است. این در حالی است که در مهرماه 98 میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی 12 میلیون و 848 هزار تومان بوده است.

مطابق این آمار، میانگین قیمت مسکن در آبان‌ماه امسال نسبت به مهرماه ۹۸ حدود ۱.۸ درصد کاهش و تعداد قراردادها ۱۸.۳ درصد افزایش داشته است. در حالی قیمت مسکن در تهران کاهش یافته که تعداد قراردادهای صحیح در دومین ماه پاییز نسبت به مهرماه با رشد 18.3 درصدی به 3466 مورد افزایش یافته است.

بیشترین میانگین قیمت همچنان متعلق به منطقه یک با 24 میلیون و 986 هزار تومان است. این قیمت در مقایسه با قیمت ماه پیش (28 میلیون و 172 هزار تومان) 11.3 درصد کاهش یافته است. کمترین میزان میانگین قیمت نیز مربوط به منطقه 18 با 5 میلیون و 836 هزار تومان بوده است؛ البته این قیمت جدید در مقایسه با قیمت‌ مهرماه 98 کمی بیش از 1.6 درصد افزایش یافته است.

شایان ذکر است علاوه بر منطقه یک در مناطق 2، 3، 5، 6،8، 11، 16، 17، 20 و 22 میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در آبان‌ماه امسال کاهشی بوده است و نشان می‌دهد در صورت ثبات بازارهای موازی، بازار مسکن در ماه‌های آینده فقط با نوسان‌هایی جزیی مواجه باشد.

 

موضوع :
برچسب ها : دلتا، املاک دلتا، خرید آپارتمان در تهران,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 5 آذر 1398ساعت 14:05 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 40 | |

تاثیر قیمت بنزین بر بازار مسکن

در حالی که بازار مسکن در چند ماه گذشته شرایط با ثباتی را تجربه کرده، طرح اصلاح قیمت بنزین اکنون نگرانی‌هایی را در خصوص قیمت مسکن ایجاد کرده است.
پیش بینی بازار مسکن

طی چند هفته اخیر، افزایش نرخ بنزین، پیش بینی بازار مسکن را با دشواری روبرو کرده است. در حالی که عده‌ای از کارشناسان، اصلاح قیمتی نرخ بنزین را بی‌ارتباط با هرگونه جهش در بازار مسکن می‌دانند، عده‌ای معتقدند که این اقدام به مرور در ماه‌های آتی تاثیر خود را بر بازار معاملات خواهد گذاشت و مالکان این افزایش را مانند متغیرهای دیگر در حسابرسی خود لحاظ خواهند کرد.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبایی، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد سال 99 قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: با توجه به آنکه در میان حامل‌های انرژی، فقط قیمت بنزین تغییر کرده بنابراین نباید برخی از سازندگان و یا تولید کنندگان مسکن از آن به عنوان بهانه‌ای برای گران کردن قیمت مسکن استفاده کنند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی، قیمت مسکن از ابتدای امسال در شهرهای بزرگ با رشد ۱۲۰ درصدی مواجه بوده است و این موضوع باعث شده تا این بازار وارد عمیق‌ترین دوره رکود در ده سال گذشته شود، با چنین جهشی منطقی است که این بازار کشش افزایش قیمت را نداشته باشد، اما قیمت بنزین تا چه مدت بر قیمت مسکن تاثیری نخواهد داشت؟ حسام عقبایی در پاسخ به این پرسش گفت: افزایش نرخ بنزین حداقل تا ۶ ماه آینده تأثیری در تمام بخش‌های مسکن نخواهد گذاشت و بازار در شرایط ثبات قیمتی به سر خواهد برد؛ البته ممکن است برخی از املاک در مناطق مختلف تهران کاهش نسبی را تجربه کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه بازار مسکن تا ابتدای سال آینده رکود غیرتورمی را تجربه خواهد کرد ادامه داد: این شرایط باعث خواهد شد که فروشندگان واقعی وارد بازار مسکن شوند؛ به علاوه فروشندگان واقعی مسکن املاک خود را در این شرایط برای آن که قدرت خرید مردم کاهش یافته سعی می‌کنند با سود کمتری عرضه کنند که همین امر زمینه‌ساز ایجاد رونق در بازار مسکن خواهد شد.

بررسی‌ها پیرامون پیش‌ بینی بازار مسکن نشان می‌دهد که با ثبات بازارهای موازی ارز و سکه در سال 99 قیمت مسکن کاهش چند درصدی را تجربه خواهد کرد. نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز در این خصوص اضافه کرد: این موضوع موجب کاهش سرمایه گذاری در این بازار در مقایسه با سایر بازارها خواهد شد. مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند چرا که این بازار نه فقط تغییر قیمتی نخواهد داشت بلکه ما شاهد روند نزولی قیمت‌ها در حوزه خرید و اجاره خواهیم بود.

شایان ذکر است طی چند روز گذشته افزایش نرخ بنزین این گمانه را در بین قشر های مختلف جامعه به وجود آورده است که قیمت مسکن دستخوش تغییرات مجدد خواهد شد.

 

همچنین بخوانید:

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

تحویل مسکن مهر تهران تا سال 99

وام مسکن مشکلات را بیشتر می‌کند

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 4 آذر 1398ساعت 14:00 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 49 | |

خرید آپارتمان در محله دارآباد

دارآباد که در گذشته جزو روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شده، با گسترش تدریجی تهران اکنون یکی از محله‌های مهم پایتخت در منطقه یک است.
خرید آپارتمان در دارآباد

محله دارآباد به اعیان نشینی دیگر مناطق شمال تهران نیست، اما قرارگیری در شمال تهران، آب و هوای فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری چشم‌نواز؛ قیمت خرید آپارتمان در دارآباد را بالا نگه داشته است.

به گزارش مجله دلتا دارآباد از محله‌های شمال شرق تهران و در نزدیکی محله شمیران است. این محله از شمال به کوه‌های توچال، از جنوب به اقدسیه و اتوبان ارتش، از شرق به رودخانه دارآباد و باقلی‌زار و همچنین از غرب به ابتدای آجودانیه و خیابان کوه پایه چهارم محدود می‌شود.

دارآباد

محله دارآباد در گذشته

در وجه تسمیه دارآباد گفته می‌شود که در این روستا رطوبت به حدی بالا بوده که جنگلی پر دار و درخت در آن شکل گرفته است و دارآباد یعنی جایی پر درخت. مظفرالدین شاه قاجار درگیر بیماری آسم می‌شود و پزشکان فرانسوی به او توصیه می‌کنند که در محله‌ای خوش آب و هوا سکونت داشته باشد؛ از این رو مظفرالدین شاه در روستای دارآباد کاخی می‌سازد و از آن پس دارآباد به شاه‌آباد تغییر نام می‌دهد. البته این کاخ در زمان پهلوی اول تغییر کاربری داد و بیمارستان مسلولین در آن ساخته شد. قنات فعلی دارآباد هنوز به نام شاه‌آباد شناخته می‌شود.

ساکنان قدیمی این منطقه، در گذشته در جنوب ازگل و شرق سوهانک زندگی می‌کردند و بعدها به علت کم آبی و خشکسالی، زمین‌های خود را رها و به دارآباد کنونی مهاجرت کردند.

 دارآباد

چگونه به دارآباد برویم؟

خیابان اصلی دارآباد، اکنون به پورابتهاج شهرت دارد و در گذشته اصلی‌ترین خیابان دارآباد به شمار می‌رفته است. شاید امکان دسترسی به این منطقه به دلیل قرار گرفتن در شمالی‌ترین نقطه پایتخت و فاصله بسیار از مرکز و جنوب شهر کمی مشکل به نظر برسد، اما علاوه بر اینکه محدودیت ترافیکی خاصی در این منطقه وجود ندارد و می توانید بدون هیچ محدودیتی از وسایل نقلیه ی شخصی استفاده کنید، خط اتوبوسرانی تجریش_ دارآباد و خط تاکسی تجریش_ نیاوران_ دارآباد نیز شما را به این محله خواهند رساند. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به دارآباد نیز ایستگاه‌های قائم و نوبنیاد هستند.

دارآباد

جاذبه‌های گردشگری

از جمله جاذبه‌های این منطقه پارک ساحلی دارآباد است. پارک ساحلی دارآباد حدود ۳۶۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده است. مسجد جامع دارآباد، کاخ مظفرالدین شاه، موزه آثار طبیعی و حیات وحش ایران، کوه سیمین قلعه و مسیرهای کوهنوردی، دره‌ها و ارتفاعات متعدد و پوشش گیاهی متنوع از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی دارآباد به شمار می‌روند.

مراکز تجاری و امکانات رفاهی

مجتمع تجاری عرش آجودانیه در 8 طبقه به ۱۳۲ واحد تجاری و ۳۳ غرفه غذا و یک شهربازی و پارکینگ مجهز است. علاوه بر این، انواع دیگری از فروشگاه‌ها و مناطق خرید نیز در این ناحیه دیده می‌شوند و کسانی که در این محله زندگی می کنند هیچ گونه مشکلی از لحاظ در دسترس بودن مراکز خرید و فروشگاه نخواهند داشت.

از لحاظ امکانات رفاهی این منطقه به دلیل وجود بازار، رستوران‌ و کافی‌شاپ‌ از وضعیت مطلوبی برخوردار است. بیمارستان‌های مسیح دانشوری و ماهک نیز مهم‌ترین مراکز درمانی در دارآباد هستند.

دارآباد

قیمت ملک در دارآباد

دارآباد در قیاس با محله‌هایی مانند نیاوران اعیان نشین نیست، اما قیمت خرید آپارتمان در دارآباد به نسبت بالا است که دلیل اصلی آن هم همان طور که گفته شد به آب و هوای مناسب و قرار گرفتن آن در شمال تهران برمی‌گردد. ساخت و ساز در این منطقه با سرعت زیادی در حال انجام است و هر روز خانه‌ها و برج‌های لوکس بیشتری در این منطقه سر بلند می کنند. به دلیل اینکه اغلب سازندگان تمایل به ساخت خانه‌های لوکس دارند، ارزش‌گذاری بر قیمت ملک در این منطقه کار دشواری است، اما دامنه قیمتی ملک در این منطقه از میانگین قیمت شهر تهران به مراتب بیشتر است و معمولا از هر متر مربع 20 میلیون تومان آغاز و به هر متر مربع 45 میلیون تومان می‌رسد. برای اطلاع بیشتر از قیمت ملک در دارآباد و منطقه یک اینجا کلیک کنید.

 

همچنین بخوانید:

خرید خانه در پیروزی ؛ محله خوش مسیر شرق تهران

خرید آپارتمان در مناطق 19 و 20 با بهترین شرایط

خرید آپارتمان با 400 میلیون در منطقه 2 تهران

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 4 آذر 1398ساعت 13:31 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 43 | |

همه چیز درباره خرید خانه در محله نواب

نواب، محله‌ای قدیمی در جنوب غربی تهران است که به عنوان یکی از مناطق مصرفی تهران افراد بسیاری در آن ساکن هستند.
خرید آپارتمان در نواب

محله نواب در جنوب غربی تهران واقع شده و یکی از محلات پرتردد تهران است. علت تراکم تقاضای مصرفی در این منطقه، دسترسی آن به خیابان‌های مهم و اصلی شهر تهران است که باعث شده تا خرید خانه در نواب انتخاب مناسبی برای بسیاری از افراد باشد.

به گزارش مجله دلتا محله نواب از سمت شمال به خیابان آزادی، از سمت شرق به بزرگراه نواب صفوی، از جنوب به خیابان کمیل و از غرب به یادگار امام محدود است.

محله نواب در گذشته

این محله از موقوفات مرحوم مولاوردیخانی است. اولین کلنگ‌ ساخت خانه در سال ۱۳۳۵ بر زمین‌های نواب خورده است. با احداث بزرگراه، مجتمع‌های مسکونی که قرار به ساخت آن‌ها نبوده از کنار آن سر برآوردند. گفته می‌شود این مجتمع‌ها طبق اصول استاندارد شهرسازی ساخته شده‌اند و بافت قدیمی این منطقه را که در گذشته، کوچه‌هایی تنگ و باریک داشته تغییر داده‌اند. طرح ساخت بزرگراه نواب در سال 1344 مطرح شد و علت احداث آن برقراری ارتباط مستقیم بین شمال و جنوب تهران و کم کردن بار ترافیکی بود. این بزرگراه که در نهایت ساخت آن از سال ۱۳۷۳ کلید خورده از میدان توحید در شمال آغاز شده و به بزرگراه‌های تندگویان و چراغی و بوستان ولایت در جنوب تهران می‌رسد. امتداد شمالی این بزرگراه به چمران متصل می‌شود.

محله نواب

ساختمان‌های محله نواب

ساختمان‌های محله نواب شامل فازهای اول از خیابان آذربایجان تا خیابان امام خمینی، دوم از خیابان امام خمینی تا خیابان سینا، سوم از خیابان سینا تا خیابان هلال احمر، چهارم از خیابان هلال احمر تا قلعه مرغی، پنجم از از میدان توحید تا خیابان آذربایجان؛ است.

چگونه به محله نواب برویم؟

نقطه شاخص این محله، بزرگراه شهید نواب است که دسترسی به سایر بزرگراه‌ها و مناطق شهر را امکان‌پذیر می‌کند. محدودیت ترافیکی برای این محله وجود ندارد و همه خیابان‌های محله به جز خیابان اسکندری خارج از محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد هستند.

برای دسترسی به محله نواب مسیرهای متفاوتی وجود دارد. سامانه‌های تندروی اتوبوسرانی غرب به شرق آزادی_تهرانپارس و جنوب به شمال ترمینال جنوب_ پایانه افشار شما را در کوتاه‌ترین زمان به این محله می‌رسانند. ایستگاه مترو توحید و شهید نواب صفوی در خطوط 2 ، 4 و 7 نیز در دسترس هستند. نزدیک‌ترین جایگاه پمپ بنزین به محله نواب در خیابان آزادی و در ابتدای خیابان خوش شمالی قرار دارد.

مترو نواب

مراکز خرید نواب

محله نواب به دلیل قرارگرفتن در مجاورت خیابان آذربایجان و وجود فروشگاه‌های متعدد به مرکز خرید اصلی ساکنان جنوب غربی تهران تبدیل شده است. فروشگاه‌های این منطقه تنوع اجناس خوبی دارند و به اصطلاح خوش‌قیمت هستند. فروشگاه‌های اتکا و کوروش نیز آماده ارائه خدمات به ساکنان این منطقه هستند.

مرکز خرید نواب

مراکز تفریحی

از فضای سبز اطراف این محله می‌توان به پارک رضوان اشاره کرد که در بخش جنوبی نواب و در مجاورت خیابان کمیل قرار دارد از دیگر فضاهای سبز این محله می‌توان از بوستان زنجان نام برد که در ناحیه شمال غربی محله نواب واقع شده است.

مراکز درمانی نواب

این محله با داشتن سه بیمارستان لولاگر ، بابک و شهریار خدمات درمانی مناسبی به ساکنان ارائه می‌دهد و آن‌ها را از مراجعه به محله‌های دیگر بی نیاز می‌کند.

قیمت ملک

قیمت خرید خانه در نواب بسته به مکان قرارگیری، نو یا چندسال ساخت بودن، نوع مصالح ساختمانی و موارد دیگر تعیین می‌شود، اما به چند دلیل بازار خرید، فروش، رهن و اجاره ملک در غرب اتوبان نواب نسبت به شرق آن رونق بیشتری دارد. از جمله دلایل آن نزدیکی به بازارهای رودکی و سلسبیل است که امکان خرید راحت‌تر و سهل‌تر را برای مردم فراهم می‌کند. دیگر اینکه بخش غربی نواب خارج از محدوده طرح زوج و فرد خودروها است. ارزش هر متر واحد مسکونی در نواب از 8 میلیون و 500 هزار تومان آغاز می‌شود و به 13 میلیون تومان می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر از قیمت خرید ملک در محله نواب اینجا کلیک کنید.

محله نواب

 

همچنین بخوانید:

خرید آپارتمان در فرمانیه ؛ سقفی رویایی در انتظار شما

خرید آپارتمان در الهیه ؛خانه ای در بهترین منطقه‎ تهران

قیمت مسکن در آجودانیه

اجاره خانه در ونک ؛ زندگی در محله ای مدرن

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 4 آذر 1398ساعت 13:12 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 39 | |

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

کانون خانه‌های ارزان قیمت در تهران مناطقی هستند که در آن‌ها واحدهای کوچک‌متراژ و میان‌متراژ عرضه می‌شوند.
خرید خانه ارزان
با گرانی حاکم بر بازار مسکن پایتخت، طبیعی است که مناطقی که امکان خرید خانه ارزان در آن‌ها وجود داشته باشد زیر ذره‌بین قرار گیرد.
به گزارش مجله دلتا این مناطق شامل محله‌هایی می‌شوند که در آن‌ها آپارتمان‌های کوچک‌ متراژ و میان‌ متراژ متراکم است و پیش از این هم متقاضیان مسکن به‌ویژه خانه اولی‌ها نیز در این مناطق به جست‌وجوی خانه می‌پرداختند. نکته قابل توجه این است که پیش‌تر این مناطق، مصرفی به شمار می‌آمدند و خانوارهای با سطح درآمد پایین‌تر یا افراد با توان مالی محدودتر در چنین مناطقی سکونت داشتند، اما هم‌اکنون طیف مختلفی از خریداران اعم از متقاضیان مصرفی و سرمایه‌ای به بازار مسکن این مناطق راه پیدا کرده‌اند.

عمده آگهی‌های مربوط به متقاضیان خرید خانه ارزان در پایتخت که طی روزهای گذشته با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان به بازار مسکن شهر تهران عرضه شده است در مناطق ۹ ،۱۰ و ۱۱ شهر تهران قرار دارد. اگرچه گزارش‌ها نشان می‌دهد در سایر مناطق جنوبی پایتخت نیز آگهی‌هایی با محدوده قیمتی پایین به بازار عرضه شده است، اما میزان عرضه آگهی با این سطح قیمت در مناطق مصرفی نزدیک به مرکز تهران بیشتر است. تعداد قابل‌توجهی از آگهی‌هایی که با محدوده قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان و با مساحت کمتر از ۶۰ متر مربع عرضه شده‌اند؛ عموما در بازه متراژی ۳۵ تا ۶۰ متر مربع  و در نیمه جنوبی تهران قرار داشته‌اند.

در بازار مسکن مناطق مصرفی نیمه شمالی نیز مانند منطقه ۵ واحدهایی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در شمار آگهی‌ های فروش ملک در روزهای گذشته منتشر شده‌اند که عمدتا قیمت این آپارتمان‌های ریزمتراژ بین ۶۰۰ تا ۹۹۰ میلیون تومان است. در برخی از محله‌های مصرفی واقع در دو منطقه شرقی ۴ و ۸ شهر تهران نیز نمونه‌ هایی از این آگهی‌ها به چشم می‌خورد. برای اطلاع از قیمت خرید و فروش در تهران اینجا کلیک کنید.

خانه ارزان

همچنین بخوانید:

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

تحویل مسکن مهر تهران تا سال 99

وام مسکن مشکلات را بیشتر می‌کند

موضوع :
برچسب ها : خبر ,گزارش,مسکن,مجله دلتا,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 2 آذر 1398ساعت 19:24 توسط مجله دلتا | تعداد بازديد : 44 | |


صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 صفحه بعد